۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
طرح توسعه تولید شمش آهن شاهرود افتتاح شد
به مناسبت دهه فجر؛

طرح توسعه تولید شمش آهن شاهرود افتتاح شد

شاهرود- فرماندار شاهرود گفت: فرآیند فعالیت گام دوم تولید شمش آهن با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد شاهرود آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت استان سمنان ابوطالب جلالی با بیان اینکه فرآیند فعالیت گام دوم تولید شمش آهن با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد شاهرود آغاز شد، تاکید کرد: افتتاح این طرح با مشارکت شرکت غدیر ایرانیان، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و تعدادی سهامدار دیگر انجام شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه خط نورد و تولید کلاف و همچنین تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد شاهرود خبر داد و ابراز داشت: هم اکنون میلگرد شش و هشت میلی متری در این واحد تولیدی به صورت شاخه ای تولید می شود که با راه اندازی این خط تولید می توان میلگرد را به صورت کلاف تهیه کرد.

جلالی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، اظهار داشت: برای اجرای طرح تولید آهن اسفنجی هم اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه ظرفیت تولید این دو طرح ۴۰۰ هزارتن در سال برآورد شده است، افزود: این ۲ طرح با مشارکت شرکت سرمایه گذاری غدیر ایرانیان با ۵۳ درصد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۳۵ درصد و سهامداران مردمی با ۱۲ درصد انجام می شود.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه راه اندازی این دو طرح، توسعه اقتصادی و اشتغال در شهرستان را به همراه دارد، ابراز داشت: پیش بینی کارشناسان این است که تا ۲ سال آینده هر دو طرح به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha