۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از درآمد ملی ویتنام تا سال ۲۰۲۵
وزارت اقتصاد دیجیتال ویتنام اعلام کرد؛

سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از درآمد ملی ویتنام تا سال ۲۰۲۵

نماینده وزارت تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال ویتنام از برنامه کشورش برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰ درصد کل درآمد مالی ویتنام تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.

به گزارش بازار، یک اقتصاددان ارشد بانک دولتی سرمایه گذاری و توسعه ویتنام (BIDV) طی سخنانی اظهار داشت که روش فعلی محاسبه مقیاس اقتصاد دیجیتال تنها بر روی هسته اصلی آن متمرکز شده و این در حالیست که تحول دیجیتال به سرعت در بسیاری از صنایع و زمینه ها در حال گسترش است. در یک سمینار اخیر،

کان ون لوک، اقتصاددان ارشد، در جریان برگزاری یک سمینار در زمینه اقتصاد دیجیتال ویتنام، توضیح داد که معیارها و اندازه گیری اقتصاد دیجیتال در این کشور فقط بر روی مفاهیم بنیادین متمرکز شده است.

به گفته لوک، وزارت اطلاعات و ارتباطات (MIC) ویتنام با اندازه‌گیری شاخص های کمی اقتصاد دیجیتال (ICT)، بدون احتساب دیجیتالی شدن در بخش‌های دیگر، یک محاسبه اولیه از اقتصاد دیجیتال را انجام داده است.

وی همچنین مدعی شد که مقیاس اقتصاد دیجیتال ویتنام بسیار بزرگتر از چیزی است که الان شاهد آن هستیم. اثبات این مدعا را می توان در صنعت بانکداری یافت. درآمد حاصل از پرداخت های دیجیتال ۲۰ درصد از این بخش را تشکیل می دهد و بخش پرداخت های دیجیتال باید به بخشی از اقتصاد دیجیتال تیدیل شود.

این اقتصاددان برجسته گفت: تقریباً هر آژانس و سازمانی روش خاص خود را برای تعیین کمیت مقیاس اقتصاد دیجیتال ویتنام دارد. به عنوان مثال، طبق کتاب سفید ICT ۲۰۲۱ MIC، تا پایان سال ۲۰۲۰، کل درآمد صنعت IT (الکترونیک و مخابرات) ویتنام ۱۲۴.۷ میلیارد دلار بود. این درآمد شامل صنعت سخت افزار و الکترونیک (۱۱۱ میلیارد دلار آمریکا)، صنعت نرم افزار (۵.۴ میلیارد دلار)، صنعت محتوای دیجیتال (۸۸۸ میلیون دلار آمریکا) و خدمات فناوری اطلاعات (۷.۳ میلیارد دلار آمریکا) می شود.

در همین حال، یک نماینده وزارت تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال (تحت نظارت وزارت صنعت و تجارت) ویتنام به صورت جداگانه در خصوص این نوع اقتصادی و کاربرد آن در کشورش گفت که اقتصاد دیجیتال به شاخص هایی در مورد توسعه تجارت الکترونیک مربوط به رشد اقتصاد دیجیتال اشاره کرد. وی تاکید کرد که از سال ۲۰۱۶، نرخ رشد تجارت الکترونیک در ویتنام ۲۵-۳۰٪ در سال بوده و درآمد B۲C تجارت الکترونیک ویتنامی از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱۱.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

این نماینده وزارت تجارت الکترونیک ویتنام همچنین گفت که تا سال ۲۰۲۵، مقیاس درآمد B۲C در تجارت الکترونیک ویتنام به ۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید که تقریبا ۱۰ درصد از درآمد خالص این کشور را تشکیل خواهد داد.

بر اساس برآوردهای بین المللی، گزارش های غول های فناوری تقریباً فقط به اقتصاد اینترنتی ویتنام اشاره می کنند. پیش‌بینی‌های بازیگران خصوصی نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵، کل اقتصاد اینترنت در ویتنام به ارزش ۵۷ میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید. نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۲۹ درصد خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha