۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
توافق وزرای اروپایی در طرح نجات اقتصادی ۵۰۰ میلیارد یورویی اروپا
پس از مذاکرات طولانی و فشرده روزهای اخیر؛

توافق وزرای اروپایی در طرح نجات اقتصادی ۵۰۰ میلیارد یورویی اروپا

وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شب گذشته سرانجام توافق خود را با طرح اضطراری نجات اقتصادی۵۰۰ میلیارد یورویی در جهت مقابله با رکورد اقتصادی و کاهش خسارت‌های مالی ناشی از شیوع کرونا اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از نیویورک تایمز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شامگاه پنجشنبه در رابطه با دستیابی به یک خط اعتباری جدید (طرح نجات صندوق یورو) که از طریق ساز و کار ثبات مالی  MES یعنی ایجاد یک صندوق اضطراری مالی که در زمان ایجاد بحران‌های اقتصادی به اعضای منطقه یورو کمک مالی ارائه می دهد، پس از مذاکرات فشرده روزهای اخیر سرانجام به توافق رسیدند.

طرح اضطراری نجات اقتصادی که شامل پیشنهادهایی می باشد که تا چند هفته گذشته غیر قابل تصور درنظر گرفته شده بود،  یک شبکه ایمنی در برابر خطرات ناشی از کوید-۱۹ در جهت محافظت از کارگران، شرکت ها و کشورها و دستیابی به یک برنامه بهبودی بزرگ فراهم می کند.

در همین راستا رئیس پرتغالی یوروگروپ ضمن اعلام یاداوری بحران مالی دهه گذشته در اروپا و اقدامات دیرهنگام دولتها، تاکید کرد که بحران کنونی متفاوت با بحران دهه گذشته است و این طرح نجات اقتصادی پاسخ محکمی که اروپا نیازمند آن است را تامین می کند.

علاوه بر آن سخنگوی یوروگروپ در توئیتری اعلام کرد که توافق میان وزرای دارایی اروپا نشانگر مقاومت کامل اروپا در برابر رکود اقتصادی و کاهش تبعات اقتصادی این ویروس می باشد که به زودی ارائه شده و در دسترس خواهد بود.

همچنین وزیر دارایی ایتالیا نیز پس از این توافق اظهار کرد که این کشور طرح بلندپروازانه را به شورای اروپا ارائه کرده و برای تحقق آن تلاش مضاعفی خواهد کرد.

این توافق در حالی صورت گرفت که وزرای دارایی کشورهای اتحادیه اروپا پس از مذاکرات ۱۶ ساعته خود در دو روز گذشته طی یک ویدئو کنفرانس با مخالفت وزیر دارایی هلند در رابطه با این برنامه کمک مالی روبرو شده بودند.

پیش از رسیدن به این توافق،  کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اروپا از کشورهای اروپایی درخواست کرده بود تا تلاش های خود را برای رسیدن به این توافق مضاعف کنند.

همچنین دبیرکل لوکا ویسنتینی نیز گفته بود که با بیش از ۱۵ میلیون کارگر که قبلا شغل خود را در اروپا از دست داده اند، افراد شاغل نمی توانندمنتظر بمانند تا درگیری های اتحادیه اروپا همچنان ادامه دار باشد.

علاوه بر آن اسپانیا نیز در کنفرانس پیشین با هشدار این مسئله که آینده اتحادیه اروپا در معرض خطر است، خوشبینی خود را در رسیدن به توافق و کسب نتیجه های موفقیت آمیز در مذاکرات آتی اعلام کرده بود.

با این حال شب گذشته وزیر دارایی هلند پس از اعلام این توافق در توییتی نوشت که پس از گفت‌وگوهای طولانی و فشرده روزهای اخیر، یوروگروپ به نتیجه خوب و توافقی منطقی دست یافت تا اروپا و هلند برای مقابله با این بحران با موفقیت روبرو شوند.

 او همچنین اظهار کرد که این طرح و بسته اضطراری به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تامین هزینه های پزشکی و بهبود و بازسازی اقتصاد خود در طولانی مدت کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha