۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
وزارت امور خارجه درصدد ایجاد پیوند میان بخش خصوصی ایران و آمریکای لاتین باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت امور خارجه درصدد ایجاد پیوند میان بخش خصوصی ایران و آمریکای لاتین باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وزارت امور خارجه کشورمان باید زمینه افزایش تعامل بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی ایران با کشورهای آمریکای لاتین را فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ‌حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تأکید وزیر امور خارجه کشورمان بر توسعه همکاری با کشورهای آمریکای لاتین، گفت: کشورهای آمریکای جنوبی یا آمریکای لاتین سالها تحت سلطه کشورهای اروپایی و ایالات متحده بودند لذا زخم کهنه تاریخی از استکبار و سلطه جهانی دارند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم این کشورها نیز دارای دیدگاه و ضدامپریالیستی و سرمایه داری هستند، اظهار کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران می تواند با افزایش سطح تعاملات با این کشورها در موضوعات جهانی و بین المللی اجماع ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تعاملات سیاسی میان تهران و کشورهای آمریکای لاتین امری غیرقابل چشم پوشی است اما نباید در این سطح متوقف شود، ادامه داد: در واقع این کشورها دارای ظرفیت های خوبی در حوزه اقتصادی و تجاری هستند؛ دولت خصوصا وزارت امور خارجه کشورمان باید زمینه افزایش تعامل بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی ایران با کشورهای آمریکای لاتین را فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع رفت و آمدهای صرف سیاسی امور را خوب پیش نمی برد اما با ایجاد و تقویت پیوند میان بازرگانان و تجار بخش خصوصی روابط میان کشورها نیز تقویت می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت صنایع این کشورها نیز می تواند بستر خوبی برای تعامل با جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: بدون شک ارتباط مداوم و مستمر با آمریکای لاتین می تواند به توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه با این کشورها کمک کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha