۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
جایگزینی تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا ۵.۶ میلیون دلار هزینه خواهد داشت
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا،

جایگزینی تجهیزات مخابراتی چینی در آمریکا ۵.۶ میلیون دلار هزینه خواهد داشت

رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا طی سخنانی گفت که هزینه تعویض تجهیزات مخابراتی ساخت دو شرکت چینی ZTE و هوآوی با سیستم های دیگر، حدود ۵.۶ میلیون دلار برای این کشور هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش بازار، «جسیکا روزن وورسل» رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا طی سخنانی گفت که هزینه تعویض تجهیزات مخابراتی ساخت دو شرکت چینی ZTE و هوآوی با سیستم های دیگر، حدود ۵.۶ میلیون دلار برای این کشور هزینه در بر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، روزن وورسل که این سخنان را در جریان جلسه استماع کنگره آمریکا مطرح می کرد، با اظهار نظر در خصوص مقررات جدید دولت این کشور مبنی بر لزوم تعویض سیستم های مخابراتی چینی، گفت که برآورد تعویض این سیستم ها در سپتامبر سال ۲۰۲۰ حدود ۵.۶ میلیون دلار بوده که بنا به دلیل افزایش تورم در آمریکا، هزینه این تعویض سیستم ها اکنون با افزایشی چشمگیر مواجه شده است.

روزن وورسل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته تحت ریاست وی، تاکنون "بیش از ۱۸۱ درخواست از اپراتورهایی دریافت کرده است که برنامه‌های خود برای حذف و جایگزینی تجهیزات در شبکه‌های خود که تهدیدی برای امنیت ملی هستندرا توسعه داده‌اند."

وی در ادامه گفت که «منتظر همکاری با کنگره برای اطمینان از وجود بودجه کافی برای این برنامه برای پیشبرد اهداف امنیتی کنگره و اطمینان از اینکه ایالات متحده به پیشروی خود در زمینه تامین امنیت شبکه ۵G ادامه خواهد داد است».

برنامه بازپرداخت زنجیره تامین پس از آن اجرا شد که سازمان‌های اطلاعاتی نگرانی‌هایی را درباره شرکت‌هایی که شبکه‌های ۵G خود را با تجهیزات شرکت‌های چینی مانند هواوی ایجاد به شبکه مخابراتی آمریکا متصل می کنند، مطرح کردند. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در زمان ریاست سابق خود یعنی «آجیت پای» اعلام کرد که تجهیزات مخابراتی ZTE و هوآوی خطراتی جدی برای امنیت ملی این کشور ایجاد کرده اند.

اما پیش از آن زمان، برخی از شرکت‌های مخابراتی قبلاً تجهیزاتی را از دو شرکت چینی مذکور خریداری و نصب کرده بودند، و شرکت های مخابراتی کوچک‌تر ادعا می‌کردند که نمی‌توانند هزینه‌های جایگزینی را متقبل شوند.

کمیسیون مخابرات کنگره این برنامه را به منظور «بازپرداخت هزینه‌های معقول به‌منظور حذف، جایگزینی و از دسترس خارج کردن تجهیزات و خدمات ارتباطی» ساخت دو شرکت ZTE و هوآوی به ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی پیشرفته در آمریکا طراحی کرده است.

پس از بررسی شبکه‌هایی که در سال ۲۰۲۰ تجهیزات چینی را در اختیار داشتند، FCC گزارش داد که «حذف و جایگزینی» این تجهیزات، بیش از ۱.۸ میلیارد دلار هزینه در بر داشته و تخمین زد که حدود ۱.۶ میلیارد دلار از این هزینه قابل پرداخت از سوی دولت است.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha