۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
وزیر انرژی ترکیه از توسعه همکاری گازی میان باکو و آنکارا خبر داد

وزیر انرژی ترکیه از توسعه همکاری گازی میان باکو و آنکارا خبر داد

دونمز، وزیر انرژی ترکیه گفت: ترکیه آماده توسعه همکاری برای استفاده حداکثری از ظرفیت خط گازی ترانس آنادولو(تاناپ) است.

به گزارش بازار، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در اجلاس شورای مشورتی کریدور گاز جنوب گفت: ترکیه آماده توسعه همکاری برای استفاده حداکثری از ظرفیت خط گازی ترانس آنادولو (تاناپ) است. وزیر انرژی ترکیه از توسعه همکاری گازی میان باکو و آنکارا خبرداد

دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در هشتمین نشست شورای مشورتی کریدور گاز جنوب که در باکو برگزار می‌شود؛ اظهارداشت افزایش بهای انرژی در بازارهای جهانی موجب فشار به برخی از بخش‌های سیستم انرژی می‌شود و همه این‌ها اهمیت همکاری منطقه‌ای را برای تامین امنیت انرژی ثابت می‌کند.

وی افزود ترکیه مناسب‌ترین راه و مطمئن‌ترین بندر برای افزایش امنیت انرژی اتحادیه اروپا است که اعتبار خود را با سرمایه گذاری‌های زیرساختی و موفق در پروژه‌های بین المللی ثابت کرد.

وی با اشاره به لزوم افزایش حجم انتقال گاز به کشورهای نیازمند انرژی گفت در این زمینه ما آماده توسعه همکاری با جمهوری آذربایجان و سایر کشورها به نفع منطقه هستیم و از طرح‌های سرمایه گذاری TANAP برای افزایش حجم تولید و انتقال با حداکثر ظرفیت ۳۱ میلیارد متر مکعب حمایت می‌کنیم.

گفتنی است‌ انتقال گاز استحصالی از میدان شاهدنیز جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۰۷ میلادی از طریق طرح" تاناپ " به ترکیه آغاز شده است و سپس از مسیر خط گازی" تاپ " به بازار اروپا انتقال می‌یابد.

قرار است در مرحله نخست از این راه، ۱۰ میلیارد متر مکعب و در مرحله دوم ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا منتقل شود.

لازم به ذکر است مجموع ظرفیت کریدور گاز جنوب به بیش از ۳۰ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha