۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰
واردات خودرو با توجه به فاصله‌ بسیار عرضه و تقاضا به تولید داخل لطمه نمی‌زند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واردات خودرو با توجه به فاصله‌ بسیار عرضه و تقاضا به تولید داخل لطمه نمی‌زند

عضو کمیسیون صنایع مجلس، ارز ایرانیان خارج از کشور را بهترین منبع برای تامین منابع ارزی موردنیاز واردات خودرو دانست و گفت: با توجه به فاصله بسیار میان عرضه و تقاضا، واردات خودرو به تولید لطمه نمی‌زند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره واردات خودرو و تاثیر آن بر ارتقا کیفیت تولیدات داخل، گفت: در حال حاضر کشور به خودرو در کلاس‌های مختلف مانند خودروهای آفرودی، خودروهای موردنیاز در حوزه‌های راه‌سازی، نیروی انتظامی، فعالیت‌های عمرانی و... نیاز دارد زیرا این خودروها در داخل تولید نمی‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجا که طی سال‌های گذشته خودرو وارد نشده، اکنون قیمت لندکروز ۲۰۱۴ حدود ۶ میلیارد تومان است، در صورتی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر است، افزود: از آنجا که میان عرضه و تقاضای خودرو فاصله زیادی وجود دارد، واردات یک الزام و نیاز امروز است.

وی محدودیت منابع ارزی را تنها دلیل جلوگیری از واردات خودرو دانست و در تشریح راهکار رفع این مشکل، توضیح داد: برای رفع این مشکل می‌توان از ارز ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد؛ می‌توان با آزاد کردن واردات خودرو، از این ظرفیت برای واردات خودرو در کلاس‌های مختلف استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای تنظیم بازار خودرو، واردات یک ضرورت است، تصریح کرد: با توجه به فاصله بسیار عرضه و تقاضای بازار خودرو، واردات لطمه‌ای به تولید داخل نمی‌زند.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      0 0
      قابل توجه نمایندگان محترم بهتر نیست اقایون که پشت تولید ملی اشتغال پنهان شوده اند بدنبال بالا بردن بالا بردن کیفیت محصولاتشان باشند این همه بلا سر مردم اوردن بس نیست واقعا شر م اور