۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸
چاره‌ای جز مردمی کردن اقتصاد نداریم
مدیرکل منابع و اقتصاد دانشگاه دفاع ملی:

چاره‌ای جز مردمی کردن اقتصاد نداریم

مدیرکل منابع و اقتصاد دانشگاه دفاع ملی اظهار کرد: ما چاره ای جز مردمی کردن اقتصاد نداریم، لذا مدیران موظفند مردم را در حوزه اقتصاد پای کار آورده و آنها را مشارکت دهند.

به گزارش بازار، مهدی ریاضی، مدیرکل منابع و اقتصاد دانشگاه دفاع ملی و مدرس دانشگاه گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی مردم پایه و بر اساس خواست مردم شکل گرفته تا خودشان زمام امور را به دست بگیرند لذا حضور مردم در همه عرصه ها بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: واقعیت این است که مردم نقش موثر خود را در اقتصاد هم ایفا و هم مطالبه کردند اگرچه کم و کاستی هایی را دیدیم و به آرمان های مورد نظر نرسیدیم اما همواره تلاش بر این بوده که مردم خودشان حوزه اقتصاد را از بنگاه های کوچک گرفته تا بنگاه های بزرگ در اختیار بگیرند.

مدیرکل منابع و اقتصاد دانشگاه دفاع ملی با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب بر مردمی سازی اقتصاد گفت: مردم ما همواره با یک نظام مقاومتی و استوار خودشان در طول تاریخ و در طول انقلاب نشان دادند که باید در اقتصاد نقش ایفا کنند.

ریاضی خاطرنشان کرد: ما علاوه بر دولت، نهادهای مستقلی مانند ستاد اجرای فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد آستان قدس رضوی را داریم که می توانند نقش بسزایی در مردمی کردن اقتصاد داشته باشند چراکه اساس شکل گیری این نهادها همین است اما متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی درآمدسازی، کمک سازی و الگوسازی را به عنوان سه مولفه و مقدمه اساسی برای مردمی کردن اقتصاد مطرح کرد و افزود: این سه مولفه باید در قالب یک ساختار و به شکل درستی در اختیار مردم قرار گیرد کمااینکه ما در حال حاضر تحصیل کرده ها و مجموعه های قدرتمند مردمی داریم که آمادگی و توانایی پیگیری پروژه های متنوع را دارند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر لزوم اعتماد به مردم برای مردمی سازی اقتصاد اظهارکرد: ما در همه عرصه ها از جمله عرصه اقتصاد، نیازمند مدیریت مشارکتی بر پایه مشارکت مردمی هستیم.

مدیرکل منابع و اقتصاد دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه کشور ما در حال سپری کردن سخت ترین نوع تحریم هاست گفت: ما چاره ای جز مردمی کردن اقتصاد نداریم لذا مدیران موظفند مردم را در حوزه اقتصاد پای کار آورده و آنها را مشارکت دهند و مردم را در سطوح معیشتی و رفاه زندگی، کمک کنند.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha