۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
برگزاری رویداد حمایت از طرح‌های مرتبط با شورورزی در خوزستان
مدیرعامل مرکز نوآوری اروندتک خبر داد؛

برگزاری رویداد حمایت از طرح‌های مرتبط با شورورزی در خوزستان

آبادان- سردارلو، مدیرعامل مرکز نوآوری اروندتک از برگزاری رویداد حمایت از طرح‌های مرتبط با شورورزی در استان خوزستان خبر داد.

حسام سردارلو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استفاده از زه‌آب‌ها می‌تواند به عنوان راهکاری اقتصادی در تولید پایدار محصولات کشاورزی با توجه به کمبود منابع آب غیر شور محسوب شود.

وی توضیح داد: این راهکار که تحت عنوان شورورزی مطرح بوده، یک فناوری اقتصادی بهره برداری از منابع آب و خاک شور غیر قابل استفاده در کشاورزی رایج با تاکید بر معیارهای زیست محیطی است؛ در این روش، تولید صرفاً در اکوسیستم‌های شور و به صورت تلفیقی با استفاده از پتانسیل برخی گیاهان خاص، و آبزیانی مانند ماهی، میگو و انواع جلبک‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل مرکز نوآوری اروندتک افزود: ایران نیز طی دهه گذشته با مشکلات متعدد کم آبی مواجه بوده و همواره این مشکل رو به فزونی است به همین دلیل راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌هایی که با حداقل امکانات قابل اجرا باشند می‌تواند تاثیر به سزایی در رفع برخی مشکلات کشور داشته و همچنین شرایط بهره‌برداری از برخی زمین‌های بلا استفاده را مهیا کند.

سردارلو عنوان کرد: در راستای اجرایی سازی طرح‌های مرتبط با شورورزی و تولید محصولات کم آب، فضای در نظر گرفته شده جهت اجرای طرح در منطقه جفیر خوزستان است.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد اروند و همچنین با حمایت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، پارک علم و فناوری استان خوزستان و موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور برگزار خواهد شد.مدیرعامل مرکز نوآوری اروندتک خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال طرح‌های تا ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ بوده و سپس ۵ طرح برتر که توجیه اقتصادی داشته و قابل تجاری سازی باشد، مورد حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شتاب دهنده اروند تک به منزله اجرایی‌سازی قرار خواهد گرفت. همچنین سایت «https://arvandt.com/HalocultureRequest» به منظور ثبت نام و ارسال مستندات در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha