۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
خطر تعطیلی واحدهای تولیدی همدان با افزایش نرخ گاز| قبض ۱۷ میلیونی ۲۰۰ میلیون تومان شده است
رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی همدان اعلام کرد:

خطر تعطیلی واحدهای تولیدی همدان با افزایش نرخ گاز| قبض ۱۷ میلیونی ۲۰۰ میلیون تومان شده است

همدان - فلاح، رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان گفت: باید خطر تعطیلی واحدهای تولیدی با افزایش قیمت گاز به گوش مسئولان برسد.

علی اکبر فلاح در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هر واحد تولیدی که بخواهد اجرای طرح بهینه سازی مصرف انرژی انجام دهد باید در سایت شرکت نفت ثبت نام کند، اظهار کرد: این اتفاق فرصت خوبی است و تا پایان امسال باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس بخشنامه جدید علاوه بر نرخ متغیر و شناور گاز عوارض شبکه روستایی از ۹ درصد به ۱۵ درصد رسیده است، ادامه داد: عوارض شبکه روستایی ۶ درصد اضافه شده و جای سئوال است که آیا این عوارض در قانون بودجه دیده شده است؟

گاز در پایان سال ۹۹ به قیمت ۱۳۰ تومان به بخش صنایع عرضه می‌شد اکنون قیمت گاز به ۷۷۷ تومان رسیده است

رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان در رابطه با قیمت گاز با اشاره به اینکه گاز در پایان سال ۹۹ به قیمت ۱۳۰ تومان به بخش صنایع عرضه می‌شد، افزود: برخی واحدها مصارف بالا دارند و اکنون قیمت گاز به ۷۷۷ تومان رسیده است.

هزینه ۱۷ میلیونی قبض گاز ۲۰۰ میلیون تومان شده است
وی با بیان اینکه پیش از این برای ۲۰ هزار متر مکعب گاز مصرفی ۱۷ میلیون تومان پول گاز پرداخت می‌کردم، اضافه کرد: اکنون باید نزدیک ۲۰۰ میلیون تومان پول گاز بدهم و این اختلاف خیلی زیاد است.

فلاح با اشاره به اینکه نحوه محاسبه قیمت گاز و برق شیوه متفاوت است، افزود: هزینه برق برای مصرف کننده خانگی متغیر و برای صنایع ثابت است اما قیمت گاز برعکس برای منازل ثابت و برای صنایع پله‌ای است و برای دو حامل انرژی دو سیاست مختلف به کار برده می‌شود.

چهار صنایع بزرگ پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع فلزی و صنایع ذوب به ۱۴۴ شاخه تقسیم می‌شوند که مشمول ۳۰ درصد افزایش قیمت گاز هستند و بقیه مشمول ۱۰ درصد افزایش قیمت گاز هستند و ما الان عزای ۱۰ درصد افزایش قیمت را گرفته‌ایم

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت گاز واحدهای تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند و واحدها ضربه می‌خورند، بیان کرد: چهار صنایع بزرگ پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع فلزی و صنایع ذوب به ۱۴۴ شاخه تقسیم می‌شوند که مشمول ۳۰ درصد افزایش قیمت گاز هستند و بقیه مشمول ۱۰ درصد افزایش قیمت گاز هستند و ما الان عزای ۱۰ درصد افزایش قیمت را گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه قیمت گاز با ۱۰ درصد افزایش به قیمت ۷۷۷ تومان برای هر متر مکعب رسیده است، ادامه داد: افزایش ۳۰ درصدی داستان جدایی است و ۹۵ درصد صنایع در استان همدان صنایع صنایع کوچک است و اگر صنایع کوچک تعطیل شود، ما هم تعطیل خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه باید خطر تعطیلی واحدها به عنوان زنگ خطر به گوش مسئولان برسد و اطلاع رسانی شود تا تصمیمی بگیرند، افزود: افزایش قیمت گاز مصوب قانون بودجه است ولی قانون بودجه را با چهار ماه تاخیر برای اجرا اعلام‌ کردند.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha