۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
چین با فرصت های جدید جذاب می ماند| اعتماد طولانی مدت شرکتهای خارجی به بازار پکن
بازار گزارش می دهد؛

چین با فرصت های جدید جذاب می ماند| اعتماد طولانی مدت شرکتهای خارجی به بازار پکن

بر اساس گفته رهبران تجارت جهانی و اقتصاددانان، چین قطعاً جذابیت خود را به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری مورد علاقه برای شرکت های چندملیتی حفظ خواهد کرد.

به گزارش بازار؛ رهبران تجارت جهانی و اقتصاددانان می گویند که چین قطعاً جذابیت خود را به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری مورد علاقه برای شرکت های چندملیتی به لطف انگیزه مستمر برای ایجاد فرصتهای جدید حفظ خواهد کرد.

با توجه به اینکه این کشور در حال گسترش بیشتر دسترسی به بازار و دنبال کردن رشد باکیفیت است، فرصت های تجاری هیجان انگیز تری را برای شرکت های جهانی به ارمغان می آورد و تنها سوالی که باقی می ماند این است که چگونه از این فرصت های طلایی استفاده شود.

رهبران تجاری چین همچنین در مجمعی اعلام کردند که موضوعات مطرح شده در نشست رشد چین، با عنوان سال نو و فرصت های جدید در روز شنبه منتشر شد.

پیتر لینگ وانروس، نماینده ارشد بانک SEB پکن نیز گفت: سیاست بازگشایی چین فرصت‌ های جدیدی را برای موسسات مالی خارجی مانند گروه مالی سوئد SEB با حذف سقف مالکیت خارجی در بسیاری از زمینه‌های بخش مالی و گسترش دامنه تجاری برای موسسات خارجی ارائه کرده ضمن اینکه یکی از زمینه‌هایی که فرصت بزرگی را برای شرکت و مشتریانش ایجاد می‌کند، ایجاد اقتصادی سبزی است که چین مدنظر قرار داده است.

چین در جلسات متعدد در سطح بالا تاکید کرده که به گسترش فضاهای تجاری و سرمایه گذاری و ایجاد فرصتهای نوین ادامه خواهد داد. برای مثال، کنفرانس مرکزی کار اقتصادی، گشایش بیشتر در سطح نهادی، رفتار عادلانه تر با شرکت های خارجی و گام هایی برای جذب شرکت های چندملیتی بیشتر را متعهد شده است.

ابراهیم چاودوری کارشناس ارشد اقتصاد چین در بانک جهانی، گفت: حفظ جهت گیری های خارجی و ادامه روند بازگشایی به عنوان محرک های کلیدی انتقال رشد با کیفیت بالا کشور عمل می کند.

وی افزود: چین پیشرفت زیادی در گشودن اقتصاد داشته است به طوری که بیشتر بخش‌های خدماتی مانند خدمات فنی و حرفه‌ای و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات منطقی است که به نوآوری، افزایش اشتغال و افزایش رشد اقتصادی کمک می‌کند.

جولیان مک کورماک، مدیر کشور چین در رولز رویس، غول بریتانیایی در زمینه سیستم های قدرت و پیشرانه اعلام کرد: چین بازار بسیار مهمی برای ما است و ما همچنان در آنجا خواهیم بود. این شرکت به بخش هوانوردی چین که انتظار می رود به بزرگترین بازار جهان تبدیل شود، اعتماد طولانی مدت دارد.

به گفته مک کومارک، رشد با کیفیت اقتصاد چین به رشد گروه با درآمد متوسط ‌و افزایش تقاضا برای محصولات ارائه شده توسط رولز رویس نیز تبدیل خواهد شد.

به طور مشابه، گای درو دروری نماینده ارشد چین در کنفدراسیون صنایع بریتانیا در منطقه شمال شرق و آسیای جنوب شرقی گفت که پایگاه مصرف کننده قوی چین و پیشرفت در محیط تجاری آن، خوش‌بینی بلندمدت شرکت‌های عضو کنفدراسیون را در بازار چین تقویت کرده است.

دروری افزود: به ویژه، پیشرفت این کشور در تقویت حفاظت از مالکیت معنوی برای شرکت های کوچک و متوسط بسیار دلگرم کننده بوده است، زیرا این تلاش ها کارایی ثبت اختراع را افزایش داده و تخلفات پروتکل اینترنت یا آی پی را سرکوب کرده است.

رهبران و کارشناسان تجاری همچنین در این مجمع خاطرنشان کردند که فضای کافی برای همکاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان باقی مانده است و به اصطلاح جدایی چین و ایالات متحده در صورت تحقق، برای هر دو طرف و برای جهان بسیار پرهزینه خواهد بود.

این انجمن با هدف ایجاد بستری برای شرکت‌های چندملیتی به منظور تبادل ایده‌ها و کشف فرصت‌های تجاری جدید در چین، توسط بخش اخبار تجاری چاینا دیلی و www.chinaservicesinfo.com، پلتفرمی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرمایه‌گذاری، سفر، کار و زندگی در چین و انجام تحقیق و مطالعه، به خارجی‌ها، سازماندهی شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha