۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
حمایت از تولیدات داخلی نباید مانع رشد و بالندگی صنایع نوزاد شود| نان و آب واردات برای یک عده
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

حمایت از تولیدات داخلی نباید مانع رشد و بالندگی صنایع نوزاد شود| نان و آب واردات برای یک عده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به گونه‌ای از تولیدات داخلی حمایت کنیم که صنایع نوزاد قدرت رشد و بالندگی داشته باشند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه واردات برای یک عده همچنان نان و آب دارد، اظهار داشت: برخی به راحتی نمی‌خواهند از منافع حاصل از واردات چشم پوشی کنند.

وی تاکید کرد: این افراد به شکل‌های مختلفی در راستای رونق تولید ملی سنگ‌اندازی می‌کنند و اجازه تولید با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی داخلی را نمی‌دهند، این در حالی است که اگر ما انتظار داریم اشتغال و رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود مجبوریم از تولید ملی حمایت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر کشورهای غربی هم در شرایطی قرار گرفتند که تولیداتشان قابل رقابت است به دلیل این است که به خوبی از تولیدات داخلی خودشان حمایت کرده‌اند و این طور نبوده که دروازه‌های شان را به روی تولیدات خارجی باز کنند و اجازه بدهند که هر کالای خارجی و با هر کیفیتی وارد کشور شود.
این نماینده مجلس اظهار داشت: ما هم اگر می‌خواهیم مشکلاتمان در بخش رونق تولید حل شود باید به سمت سویی حرکت کنیم که نهایتاً از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید حمایت هدفمندی باشد بیان داشت: برخی نگرانی‌هایی که وجود دارد به این نکته ختم می‌شود که این هدایت‌ها باید هدایت هدفمندی باشد و اینطور نباشد که ما بخواهیم یک چک سفید امضا به تولید کنندگان بدهیم تا صنایع نوزاد ما برای همیشه نوزاد بماند لذا ما باید به گونه‌ای از تولیدات داخلی حمایت کنیم که صنایع نوزاد قدرت رشد و بالندگی داشته باشند و وقتی که به بلوغ رسیدند آن‌ها را از زیر پوشش و حمایت دولت خارج کنیم تا بتوانند در یک شرایط رقابتی تولیدات خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند.

وی با بیان اینکه آن دسته از وارد کنندگانی که درصدد تخریب تولیدات داخلی کشور برمی‌آیند حتما نگران منافع خودشان هستند، بیان داشت: طبعا اگر واردات محدود شود و تولید داخلی رونق بگیرد امکان واردات بیشتر برای این دسته از افراد نیست و نمی‌توانند منافع شان را تامین کنند بنابراین برخی افراد که تعمدا می آیند و تولید داخلی را تخریب کنند و با کم حوصله کردن ما زمینه را برای واردات بیشتر کالا فراهم کنند، همواره به فکر منافع شخصی خود هستند.
کد خبر: ۱۳۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha