۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
معرفی ۳۷ هزار خانوار محروم برای گاز رایگان
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد

معرفی ۳۷ هزار خانوار محروم برای گاز رایگان

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: ۳۷ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، برای مصرف رایگان گاز، به شرکت ملی گاز معرفی شده اند.

به گزارش بازار، سید جلال نورموسوی مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به مکاتبات مکرر با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، آخرین آماری که از سوی این دو سازمان اعلام شد، همان دو عدد ۱۴ هزار و ۷۰۰ خانوار و ۲۳ هزار نفر است که به شرکت ملی گاز برای مصرف رایگان گاز معرفی شده اند.

نور موسوی ادامه داد: این آمار و ارقام از ۶ استان کشور به شرکت ملی گاز ارسال شده است.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز در جواب اداعای سازمان بهزیستی مبنی بر بار گذاشتن سامانه‌ای برای دریافت اطلاعات خانوارهای تحت پوشش برای محاسبه رایگان گازب‌ها مشترکان گفت: ما در اجرای این قانون، باید به خانوار تحت پوشش، تخفیفات سه پله اول (گاز ۱۰۰ درصد رایگان) دهیم در صورتیکه ممکن است مشترک تحت پوشش محل سکونت خود را تغییر دهد صرف اطلاعات دو نهاد مذکور امکان این تخفیف وجود ندارد که باید این دو نهاد مشخصات کامل افراد تحت پوشش را به شرکت گاز ارائه دهند تا ما بتوانیم تخفیف ۱۰۰ درصدی را برای این افراد اعمال کنیم.

هفته گذشته گزارشی در مورد گاز رایگان برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ار رسانه ملی پخش شد.

در آن گزارش این دو نهاد ادعا کرده بودند که آمار افراد را به شرکت ملی گاز اعلام کرده اند که نور موسوی مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: از زمان پخش این گزارش تا کنون افراد جدیدی به ما معرفی نشده اند و مکاتبات شرکت گاز از اول اردیبهشت با این سازمان‌ها ادامه داشته و ما آمادگی داریم تا در صورت اعلام کامل اسامی افراد به شرکت ملی گاز، گاز بهای این خانوارها به صورت رایگان محاسبه شود.

طبق قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی چهارشنبه، ششم اسفندماه سال گذشته و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۳ از تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف‌اند در سال ۱۴۰۰ تعرفه‌های آب، برق و گاز مشترکان خانوارهای کشور را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان کم‌مصرف خانوارهای محروم (از جمله افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به‌صورت یارانه‌ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به‌صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.

مقدار افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم‌مصرف را جبران کند و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.

آئین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

حالا باید منتظر ماند و دید که این پاس کاری‌های ادارات دولتی به چه سرانجامی خواهد رسید و آیا تعرفه گازب‌های افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی رایگان می‌شود یا خیر؟

کد خبر: ۱۳۳٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha