۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
راه کاهش قیمت خودرو، تولید است
عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌وصنعت:

راه کاهش قیمت خودرو، تولید است

کاکایی، عضو هیات‌علمی دانشگاه علم‌وصنعت گفت: متاسفانه از یک طرف، واردات به دلیل کمبود ارز، متوقف شد و از طرفی مونتاژ افت کرد تا به تولید رسیدیم که آن هم با قیمت گذاری دستوری سرکوب شد.

به گزارش بازار، امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت خودرو را کالایی کاملا سرمایه ای دانست و خاطرنشان کرد: بین بازارهای مختلف، خودرو جزو سودآورترین ها بوده است.

وی همچنین در مورد خودروهای وارداتی با قیمت بالا بیان کرد: این خودروها به تعداد محدود وارد می شوند. سود بالای واردات موجب می شود که سایر شرکت ها نیز وارد کنند. شورای رقابت می تواند ورود کند و برای متعادل شدن بازار، سایر رقبا را وارد این بازار کند.

کاکایی گفت: آمریکا صنعت خودرو را تحریم کرده و واردکنندگان خودرو، از مسیر مستقیم نمی توانند این کار را انجام دهند و لنگان لنگان پیش می روند و به همین دلیل تعداد محدود وارد می شود.

این عضو هیئت علمی در رادیو گفت و گو سرکوب تولید را موجب سوءاستفاده دانست و اظهار کرد: متاسفانه از یک طرف، واردات به دلیل کمبود ارز، متوقف شد و از طرفی مونتاژ افت کرد تا به تولید رسیدیم که آن هم با قیمت گذاری دستوری سرکوب شد.

وی در ادامه از سال ۹۴ یاد کرد که قیمت ها تعادلی شده بود و گفت: در آن سال خودروسازان به دنبال تحریک بازار رفتند و به دنبال مشتری دویدند.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha