۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
ورود ۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور

ورود ۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای امسال با پهلوگیری بیش از ۵۹ فروند کشتی، بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان‌نژادیان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با بیان اینکه موجودی کالاهای اساسی مطلوب است، گفت: طی ماه‌های آینده میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از طریق بندر امام(ره) وارد استان خوزستان خواهد شد.

وی افزود: برای تسریع در صدور مجوزهای بهداشتی، استاندارد و گمرک جلسات متعددی برگزار شده و امیدوارم در فرصت پیش‌رو بتوان با توجه به اهمیت ورود کالاهای اساسی به کشور با تسهیل روادید و صدور مجوزها، شتاب بهتری بگیرد.

جهان‌نژادیان با مهم ارزیابی کردن تخصیص تجهیزات مناسب بندری برای تخلیه کالاهای اساسی اظهار کرد: با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب می‌توانیم علاوه بر برنامه‌ریزی برای حمل یکسره کالا میزان قابل توجهی از کالاهای وارد شده را درطول شبانه روز به اقصی نقاط ایران ارسال کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان بیان کرد: با توجه به تجربیات و ایجاد بسترهای مناسب توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و این اداره کل، امکان تخلیه روزانه ۱۵ هزار تن کالا برای هر کشتی فراهم شده است.

جهان‌نژادیان گفت: در تلاشیم از طریق برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های دخیل در بازرگانی و واردات کالاهای اساسی، آهنگ ورود و تخلیه کالاهای اساسی در استان را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha