۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت در کردستان ۵۰ درصد افزایش یافت
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت در کردستان ۵۰ درصد افزایش یافت

کردستان - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: مخابرات منطقه با افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان نسبت به تقویت زیر ساخت‌های مخابراتی در راستای تسهیل در ارتباطات و در خانه ماندن مردم گام بلندی برداشته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار داشت: از آنجایی که با ورود ویروس کووید ۱۹ در کشور و ایجاد محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، برای در خانه ماندن شهروندان و تبادل ارتباطات، انجام صله ارحام به صورت مجازی، دریافت اطلاعات و انجام دورکاری برخی ادارات نیاز مشتریان به بسترهای اینترنتی نسبت به قبل بسیار مشهود و قابل تامل بود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در اسرع وقت نسبت به افزایش ظرفیت پهنای باند ورودی اینترنت استان از ۲۰ گیگ به ۳۰ گیگ اقدام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه این مهم موجب بهبود کیفیت شبکه و افزایش ظرفیت دیتای استان شد، اظهار کرد: خوشبختانه با این اقدام نیازهای ارتباطی مشتریان، در راستای اصل مشتری مداری محقق شده است.

حکمت اظهار داشت: برای جبران بخشی از کمبودهای ip مشتریان اینترنت مخابرات، پروژه iprrliz انجام شد که با این اقدام با مدیریت بهینه ip های موجود بخش عمده ای از مشکلات کمبود ip که منجر به عدم دسترسی مشتری به سرویس اینترنت می شد رفع شد.

وی با اعلام اینکه حجم مصرف اینترنت مشترکان در استان نسبت به قبل از ورود و شیوع ویروس کرونا حدود دو برابر افزایش یافته است، افزود: جلب رضایت مشتریان با ارائه سرویس های با کیفیت از جمله اولویت های کاری مخابرات در استان است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در راستای بهبود کیفیت شبکه دیتای استان نیز ۱۰ دستگاه سوییچ نصب و راه اندازی شده است که شرایط ِکنترل و هدایت ترافیک مصرفی در مسیرهای مختلف را فراهم کرده است.

وی از افزایش ظرفیت سامانه BRAS استان (سامانه تامین ip) به میزان ۵۰ درصد خبر داد و گفت: مخابرات منطقه کردستان در این بحران اجتماعی پیش رو، با به کارگیری تمام ظرفیت ها، توان و تخصص نیروهای کارآمد به عنوان یاوران همیشگی در کنار شهروندان بوده و پاسخگوی نیازهای مخابراتی و ارتباطی مشتریان خواهد بود.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از ۶۷ هزار مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات در استان کردستان فعال هستند که از سرویس های این بستر بهره می گیرند.

کد خبر: ۱۳٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha