۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
راه‌آهن بوشهر شیراز از بن‌بست خارج می‌شود| روش‌های مختلف برای تامین اعتبار راه‌آهن
معاون عمرانی استاندار بوشهر مطرح کرد:

راه‌آهن بوشهر شیراز از بن‌بست خارج می‌شود| روش‌های مختلف برای تامین اعتبار راه‌آهن

بوشهر- معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌آهن بوشهر به شیراز از بن‌بست خارج می‌شود از روش‌های مختلف برای تامین اعتبار پروژه راه‌آهن بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد هادی رستمیان ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن بوشهر به شیراز اظهار داشت: از ۴۳۰ کیلومتر طول راه آهن در مسیر شیراز به استان بوشهر، ۱۲۰ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد و پیگیری برای تکمیل پروژه با کیفیت مطلوبی انجام شده است.

وی افرود: قطعه ۲۵ کیلومتری، از شهر کلمه به اهرم؛ در واقع سخت‌ترین قطعه به شمار می‌رود که اقدامات لازم برای تکمیل این قطعه مهم انجام گرفته است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: این قطعه، ابنیه‌های خاص و سنگین دارد که شامل ۱۲ تونل و ۱۹ پل و ۶۰ آب‌رو با مشخصات متفاوت است.

رستمیان تصریح کرد: پل‌های این قطعه از ۱۸۰ متر تا ۷۰۰ متر متفاوت هستند و آب‌روها نیز ابعاد مختلفی دارند و برای تونل‌ها نیز شروع به ساخت کرده‌ایم که تونل‌های ۳۱۰ متری و ۳۰۰ متری و ۱۴۰ متری شروع شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران پروژه مطالبات زیادی دارند گفت: در سال گذشته، اعتبار مناسبی تخصیص نیافت و برای سال آتی با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن و مشکلات بودجه، ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با اولویت‌بندی نسبت به تزریق اعتبارات اهتمام ورزیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود: رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و استاندار، پیگیری‌های ویژه‌ای برای تامین اعتبارات پروژه انجام داده‌اند و منابع اعتباری را از محل‌های دیگر مثل فاینانس و تهاتر نفت و ...تامین می‌کنیم تا روند پروژه از بن‌بست خارج شود.

رستمیان تصریح کرد: از همه توان و ظرفیت موجود برای تکمیل این پروژه مهم و استراتژیک بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha