۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
راه‌آهن بوشهر شیراز تعطیل نشده است| تخصیص ۴۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت به راه‌آهن بوشهر
استاندار بوشهر در گفت‌وگو با بازار:

راه‌آهن بوشهر شیراز تعطیل نشده است| تخصیص ۴۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت به راه‌آهن بوشهر

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌آهن بوشهر به شیراز تعطیل نشده است از تخصیص ۴۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت به پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز خبر داد.

احمد محمدی زاده در حاشیه آیین های گرامیداشت دهه فجر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سطح استان بوشهر در دهه فجر ۴۱۵ پروژه آماده بهره‌برداری شده که به نوبت در ده روز در ۱۰ شهرستان افتتاح می‌شوند.

وی افزود: ۶۵ پروژه نیز کلنگ‌زنی داریم و تلاش شده کیفیت پروژه‌ها در بالاترین کیفیت باشد و هیچ پروژه‌ بی‌کیفیتی افتتاح نمی‌شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه آب‌شیرین کن شاهد افتتاح آب شیرین کن جزیره شیف خواهیم بود که تکمیل شده و در کنگان و عسلویه و جم و دشتستان و گناوه و دیلم نیز چندین پروژه مهم افتتاح می‌شوند.

محمدی‌زاده گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی در ارتباط با وضعیت راه آهن نیز بیان کرد: پروژه راه آهن تعطیل نشده و بخاطر مطالبات از قبل، فعالیت پروژه محدود شده ولی بحث تعطیلی نیست.

محمدی‌زاده افزود: این‌پروژه بزرگ، دو پیمانکار دارد که یک پیمانکار در محدوده استان فارس و یک پیمانکار در محدوده بوشهر و شخصا از هر دو بخش پروژه بازدید داشتم.

وی گفت: پیمانکار حدود ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارد و مذاکره کرده‌ایم که ان‌شاالله بزودی فعالیت پروژه با قدرت کامل از سر گرفته شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: رئیس جمهور ۴۰۰ میلیون دلار شامل ۲۰۰ میلیون دلار در محدوده استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون دلار در محدوده استان فارس از محل تهاتر نفت به راه‌آهن اختصاص داده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: ساز و کار اجرایی کردن این مصوبات(تهاتر نفت)، عملیاتی طولانی دارد ولی حتما اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: این پروژه، طی۱۴ سال فقط ۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اختصاص منابع ارزی مشکل پروژه ریشه‌ای حل می‌شود و شاهد تسریع در تکمیل آن خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha