۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
مجوز تأسیس اولین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد

مجوز تأسیس اولین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: در راستای تسهیل صدور مجوزها در بازار سرمایه، مجوز تأسیس شرکت کارگزاری پویان پس از ۱۲ سال صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا ناصر پور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: این شرکت کارگزاری که چندی قبل مجوز موافقت اصولی خود را از سازمان بورس دریافت کرده بود، موفق به طی فرایندهای لازم شد و بدین ترتیب توانست وضعیت شرکت خود را به تاسیس برساند.

ناصر پور در این‌باره افزود: امیدواریم که بعد از دریافت مجوز تاسیس، به زودی شاهد دریافت مجوز فعالیت این شرکت کارگزاری نیز باشیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر این شرکت، طی سه ماه گذشته، مجوز موافقت اصولی ۵ شرکت کارگزاری هم صادر شده است و فرایند بررسی شرکت‌های کارگزاری به سرعت ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک در خصوص مابقی شرکت‌های دیگر که درخواست داده بودند، تصمیم‌گیری و ابلاغ نظر خواهد شد.

علیرضا ناصر پور ادامه داد: علاوه بر این، درباره سایر نهادهای مالی در این بازه زمانی مجوز موافقت اصولی ۴ شرکت جدید سبدگردان دیگر نیز صادر شد و همچنین مجوز تاسیس ۲ شرکت سبدگردان هم که از قبل موافقت اصولی خود را دریافت کرده بودند صادر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، ۲ شرکت سبدگردان دیگر هم موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند و تعداد ۲ شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هم مجوز موافقت اصولی خود را دریافت کردند.

علیرضا ناصرپور در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: شرکت پتروشیمی خلیج فارس هم طی دی ماه سال جاری موفق به دریافت مجوز تاسیس خود از سازمان بورس شد.

به گفته معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس؛ در حوزه شرکت‌های کارگزاری و هم در حوزه سایر نهادهای مالی از جمله نهادهای مالی خدمات دهنده، فرایند بررسی صدور مجوزها با سرعت در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است و در صورت احراز شرایط درباره آنها اعمال نظر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هدف این است که فرایند بررسی صدور مجوزها تا حد امکان کوتاه شود و درخواست‌های واصله به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط، اعلام نظر برای آنها انجام شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha