زمینه همکاری تجاری ایران و بنگلادش در حوزه مواد معدنی و میوه مهیاست
رئیس اتاق بوشهر:

زمینه همکاری تجاری ایران و بنگلادش در حوزه مواد معدنی و میوه مهیاست

در نشست رئیس اتاق بوشهر و رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران، دو طرف برای توسعه تجارت در حوزه صادرات محصولات معدنی و تهاتر خرما و میوه‌های گرمسیری اعلام آمادگی کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، خورشید گزدرازی رئیس اتاق بوشهر از آمادگی منطقه آزاد و ویژه بوشهر جهت حضور سرمایه‌گذاران بنگلادشی و آمادگی جهت صادرات محصولات معدنی و تهاتر خرما با میوه‌های گرمسیری به این کشور خبر داد.

خورشید گزدرازی جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق در دیدار با خانم جولیا معین، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران، درباره توانمندی‌های استان در جهت مراوده تجاری بوشهر با بنگلادش به تبادل‌نظر پرداختند.

در این نشست خانم دکتر جولیا معین به تشریح ظرفیت‌های کشور بنگلادش در حوزه تولید پوشاک پرداخت و از آمادگی این کشور جهت انتقال تکنولوژی مربوط به این صنعت به دیگر کشورها از جمله ایران خبر داد.

وی همچنین آمادگی کشورش را جهت جذب سرمایه‌گذار در حوزه انرژی و نیز تهاتر میوه‌های گرمسیری با خرما اعلام کرد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران با اشاره به برخی ویژگی‌ها و امتیازات کشور بنگلادش از جمله وجود مناطق تجاری مخصوص دیگر کشورها در این کشور گفت: برقراری تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای اروپایی و کشور چین و وجود حدود صد منطقه ویژه اقتصادی از ویژگی‌های این کشور است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر به بیان ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف از جمله وجود منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در این استان پرداخت و با اشاره به نیاز کشور بنگلادش به کلینکر و قیر، از امکان صادرات این محصولات با استفاده از ظرفیت بنادر استان بوشهر خبر داد.

خورشید گزدرازی خاطرنشان کرد: پیرو مکاتبه استاندار بوشهر با وزارت صنعت پیرو بخشنامه مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات موز، استان بوشهر برای صادرات خرما و فرآورده‌های خرمایی به کشور بنگلادش و تأمین نیاز این کشور در ماه مبارک رمضان و واردات میوه‌های گرمسیری آمادگی دارد.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha