۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱
هزینه سوداگری در مسکن را بالا می بریم| اشتباه بزرگی در شیوه حمایت از تولیدکنندگان مسکن دچار شده ایم
عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

هزینه سوداگری در مسکن را بالا می بریم| اشتباه بزرگی در شیوه حمایت از تولیدکنندگان مسکن دچار شده ایم

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت:ما باید هزینه سوداگری در حوزه مسکن را بالا ببریم تا افراد بدانند اگر ورودی بر حوزه سوداگری مسکن داشته باشند، با مالیات‌های مضاعفی روبه رو خواهند شد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حمایت‌های دولتی از ساخت و ساز مسکن روستایی اظهار داشت: ما برای ساخت و ساز در حوزه مسکن روستایی در گذشته ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قائل بودیم که در ادامه این رقم به ۱۰۰ میلیون و در آینده به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

وی با اشاره به قانون جدید تولید مسکن در کشور اظهار داشت: در این قانون ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی کردیم تا بانک‌ها موظف به ارائه تسهیلات در این بخش شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر عقبه قانونی ساخت و ساز مسکن در کشور کاملاً فراهم است.

این نماینده مجلس بیان داشت: با این حال باید هزینه‌های ساخت و ساز مسکن در کشور را کاهش دهیم و راه این مسئله این است که از زمین‌های ارزان قیمت و رایگان که دولت و نهادهای دولتی در اختیار دارند، استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: حتماً این قانون مانع سوداگران در حوزه مسکن خواهد شد؛ لذا ما باید هزینه سوداگری در حوزه مسکن را بالا ببریم تا افراد بدانند اگر ورودی بر حوزه سوداگری مسکن داشته باشند، با مالیات‌های مضاعفی که در این بخش در نظر می‌گیریم، جلوی این سوداگری گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما باید افرادی که سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازند را حمایت کنیم، بیان داشت: متاسفانه یکی از موضوعاتی که در این بخش مغفول مانده همین است. به عنوان مثال ما در شهر بزرگی همچون مشهد مقدس می‌آییم و طرح تفصیلی ارائه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم که افراد طبقه پنجم واحد مسکونی را بسازند لذا این مسئله به خودی خود زمینه ساخت و ساز در کشور را تنزل می‌دهد و قیمت مسکن را بالا می‌برد.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 0
      پس کی وام ۲۰۰ تومنی رو اعلام میکنید خسته شدیم
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      1 1
      مسکن اجاره به شرط تملیک و فشار به سازمانها و نهادهایی که خانه های سازمانی دارند برای تخلیه منازل سازمانی پرسنلی که مسکن شخصی دارند و منازل سازمانی اشغال کردن و باعث شدن هزاران نفر دیگر از پرسنل فاقد مسکن اجاره نشین باشند و ممنوع کردن خرید و فروش مسکن مهر و ملی بهترین راه کنترل مسکن می باشد
    • مشاور املاک IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      1 1
      طرح مالیات بر عایدی مسکن هرکدملی میتواند مالک یک پلاک ثبتی  باشد و سرپرست خانوار نیز به تعداد اعضای خانوار(به شرطی که اعضاء خانوار فاقد ملک مسکونی باشند ) میتواند ملک داشته باشد مالکانی که بیش از یک ملک دارند  بصورت تصاعدی به ازای هر ملک یا املاک مازاد  موظف به پرداخت مالیات سال اول ده درصد قیمت املاک سال دوم بیست درصد سال سوم سی..... وسال دهم صددرصد قیمت روز املاک  میباشند سازندگان و تولید کنندگان مسکن  تا سقف هزار متر تراکم مفید پس از اخذ جواز به مدت 4سال و از هزار متر تا دوهزار متر 7سال وبیشتر  از دوهزار متربه مدت  10 سال معاف از مالیات میباشند و اگر در مدت مشخص شده ساختمانهای احداث شده را نفروشند مشمول این مالیات خواهند شد چنانچه  مالک یا سازنده  فوت نماید2سال به زمان معافیت ذکر شده افزوده خواهد شد تا ورثه تکلیف را مشخص نمایند کلیه روستاها و شهرهای کمتر از 200هزار نفر به جز روستاها و شهرهای استان های گیلان و مازندران و گرگان معاف از مالیات میباشند(هدف تشویق مهاجرت معکوس به روستاها) از تاریخ تصویب این قانون مالکان زمینها 1سال فرصت دارند ادامه در کامنت بعد.......
    • مشاور املاک IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      1 1
      ادامه از کامنت قبل...... شهرهای استان های گیلان و مازندران و گرگان معاف از مالیات میباشند(هدف تشویق مهاجرت معکوس به روستاها) از تاریخ تصویب این قانون مالکان زمینها 1سال فرصت دارند تا مقدمات ساخت و اخذ جواز و شروع به کار را انجام دهند املاک غیر مسکونی شامل کشاورزی صنعتی اداری و تجاری و اراضی  خارج از بافت مسکونی شامل این قانون نمیشوند(تشویق سوداگر و دلال مسکن به سرمایه گذاری در فعالیت های صنعتی و کشاورزی)
    • دلال IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      1 0
      تلاش بیهوده س هیچکس حریف دلال و بساز بفروش نمیشه همان طور که کسی حریف مافیای خودروسازی نمیشه. ما که گول نمیخوریم ولی عده ی زیادی امیدوار میشن با این دروغها. ادامه ی حیات اشتغال در کشور وابسته به صنعت ساختمان و برای فعالین این بخش اعم از سازنده و دلال و سرمایه گذار باید ایجاد انگیزه بشه تا این صنعت کماکان جور ناتوانی دولت در ایجاد اشتغال پایدار رو بکشه.مسکن در ایران هیچوقت ارزان نخواهد شد به دلیل نیاز دولت به فعالین این بخش