۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سند راهبردی خودرو به صورت زمان بندی تهیه شده است، تصریح کرد: گلایه‌های رهبر انقلاب در زمینه کیفیت خودرو بجاست و ما به عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کیفیت خودروها افزود: در این زمینه در سطح دولت و قطعه سازان و خودروسازان باید کار کنیم و دو ماه است پیش نویس برنامه راهبردی خودرو تهیه شده است و منتظر دریافت نظرها برای نهایی کردن آن هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از کارها که باید در سطح دولت برای صنعت خودرو انجام شود، نظارت و شفافیت است.

فاطمی امین گفت: ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعه ساز درست نباشد و خودرو ساز به موقع پول قطعه ساز را ندهد، قطعه ساز نیز به دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودرو ساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی کیفیت را استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است مفهوم رده بندی در صنعت خودرو سازی مطرح شده است، افزود: یک خودرو ساز با ۸۰۰ قطعه ساز روبرو است که اگر یک قطعه بی کیفیت باشد چند بخش خودرو دچار مشکل می‌شود، اما با ایجاد چند مجموعه که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه سازان مونتاژ می‌کنند می‌توان با افزایش کیفیت خودرو قیمت آن را کاهش داد و تحقیق و توسعه را توزیع کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان استاندارد برای شماره گذاری خودروها ضوابطی را برای خودروسازان قرار داد که آن‌ها پذیرفتند و تعهد دادند.

وی درباره معدن خواف نیز گفت: بهره بردار این معدن تخلف‌هایی انجام داد که سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۸ به وزارت صمت اعلام کرد به دلیل تخلفات مجوز بهره برداری از این معدن تمدید نشود.

فاطمی امین افزود: در شورای عالی معادن در سال ۹۸ مصوب شد کار در این معدن تا پایان دوره بهره برداری ادامه یابد، اما پس از آن تمدید نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان این تمدید به آذر امسال رسید بنابراین باید بهره بردار جدید تعیین شود.

وی افزود: چند گزینه برای این معدن مطرح است، اما باید دقت کنیم رانتی ایجاد نشود.

فاطمی امین گفت: از ۷۰۰ نفر شاغل معدن خواف ۴۰۰ نفر در طرح دیگری به کار گرفته شده اند و بقیه نیز تا چند هفته آینده شاغل می‌شوند.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha