۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
کمبود اراضی در گلستان برای اجرای طرح ملی مسکن| ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شد
معاون استاندار گلستان مطرح کرد؛

کمبود اراضی در گلستان برای اجرای طرح ملی مسکن| ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شد

گرگان- همدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان این که در برخی از شهرها برای طرح جهش تولید مسکن نتوانسته ایم زمین تأمین کنیم، گفت: در مجموع تاکنون ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شده است.

عفت همدم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۹۳ هزار و ۹۳۴ واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن طی چهار سال در گلستان احداث خواهد شد که از این تعداد ۶۲ هزار واحد مسکن شهری و ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و چهار هزار واحد هم مسکن استیجاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: برای اجرای سالانه این پروژه ها در حوزه شهری هر سال ۴۶۴ هکتار زمین نیاز است که بتوانیم ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد را بسازیم.

وی بیان کرد: جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و اولین رویکرد ما استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی است که تمام اراضی شناسایی و بررسی شدند.

همدم اضافه کرد: اراضی منابع ملی در حریم شهرها هم به صورت ویژه در مدت محدود بررسی شده و تلاش می‌کنیم از اراضی بنیاد علوی هم در این راستا استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در مجموع تاکنون از ۴۵۶ هکتار مورد نیاز طی یک سال ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شده و در کنار آن باید به صورت ویژه از اراضی اشخاص در داخل شهرها استفاده کنیم.

وی افزود: تمام اراضی دولتی شناسایی و بررسی شده و بررسی املاک بخش خصوصی و بافت‌های فرسوده را هم به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

همدم ادامه داد: در برخی از شهرها مانند مینودشت، نوده خاندوز، نگین شهر، دلند، رامیان و آزادشهر تاکنون نتوانسته ایم زمین تامین کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: قبل از شروع عملیات اجرایی، تیم کارشناسی در سایت ها حضور یافته و زیرساخت‌های آب، برق و گاز را بررسی می‌کند و سایتی نخواهیم داشت که پروژه شروع شده و در زیرساخت دچار مشکل شویم.

وی بیان کرد: تا جایی که امکان دارد برای ساخت واحدها در داخل محدوده های فعلی تامین زمین خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha