۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
چاه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان به عمق ۲۹۰۰ متری رسید
استاندار گلستان:

چاه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان به عمق ۲۹۰۰ متری رسید

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان گفت: چاه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان تاکنون به عمق متر دو هزار و ۹۰۰ متری رسیده و امیدواریم که این پروژه زمینه ایجاد صنایع نفت و گاز در استان را فراهم کند.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: چاه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان تاکنون به عمق متر دو هزار و ۹۰۰ متری رسیده و امیدواریم که زمینه ایجاد صنایع نفت و گاز در استان را فراهم کند.

استاندار گلستان گفت: این پروژه تا سه هزار متر مجوز داشته و در صورت بهینه نبودن اکتشاف پیمانکار در نقطه دیگری حفاری را آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص پروژه های دهه فجر هم گفت: امسال هشت هزار و ۹۴ پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاح و یا عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

زنگانه با بیان این که اعتبار این پروژه ها شش هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: از این تعداد هزار و ۳۰۸ پروژه عمرانی بوده که اعتبار آن چهار هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان است.

استاندار گلستان بیان کرد: همچنین شش هزار و ۷۸۶ پروژه اقتصادی با اعتبار دو هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان تدارک دیده شده که ۱۲ هزار و ۵۲۲ شغل ایجاد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به سخنان رییس جمهور توسعه عادلانه و توازن در تخصیص اعتبارات، منابع و امکانات بین شهرستان ها مورد توجه بوده که علاوه بر پروژه های دهه فجر، در پروژه های سفر و لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گیرد.

زنگانه بیان کرد: مدیریت استان در تمام حوزه ها با قاطعیت پیگیری می شود و هرگز در این مسیر قصوری نشده و اجازه نخواهیم داد در طرح گردشگری جزیره آشوراده اداره محیط زیست یک شهرستان در منافع یک استان را تحت الشعاع قرار دهد.

استاندار گلستان مهم ترین مسأله استان را علاج بخشی خلیج گرگان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان تخصیص یافته اما پرداخت نشده است.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha