۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تحلیل آینده کاردانو| آیا ADA به دلار خواهد رسید؟
بازار بررسی کرد؛

تحلیل آینده کاردانو| آیا ADA به دلار خواهد رسید؟

ارز دیجیتال ADA علیرغم پیشرفت های گسترده صورت گرفته در بلاکچین کاردانو همچنان از پیشرفت قیمت خوبی برخوردار نبوده و آینده آن تا حد زیادی از دید سرمایه گذاران زیر سوال رفته است.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت کاردانو در چند ماه گذشته به حدود ۱ دلار کاهش یافته و با این حساب، قیمت این ارز بیش از ۶۷ درصد از بالاترین قیمت خود در حدود ۳.۱۷ دلار کاهش یافته است. در نتیجه، ارزش کل بازار آن از بیش از ۹۰ میلیارد دلار در ماه اوت به ۳۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

همچنین، رتبه کاردانو بین بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده به ۶ کاهش یافته است. در مطلب حاضر توضیح خواهیم داد که کاردانو چیست و چرا اخیراً به شدت کاهش یافته است. همچنین بررسی خواهیم کرد که آینده کاردانو طی ماه های پیش رو چه خواهد بود؟


کاردانو و کاربرد آن چیست؟
یک سوال رایج در میان بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال این است که کاردانو ماهیتا چه بوده و کارآیی آن چیست؟ پیش از هر چیز باید گفت علیرغم مدعیات مطرح شده توسط هاسکینسون در وب سایت کاردانو، این پروژه تاکنون بازدهی مبتنی بر این میزان مدعیات را نداشته اشت.

کاردانو خود را به عنوان یک پروژه بلاک چین با قابلیت های فراهم شده برای استفاده مبتکران و رویاپردازان توصیف می کند. هدف این پروژه حل چالش‌های برتر مرتبط با اتریوم و سایر شبکه‌های لایه ۱ است.

برای مثال، در حالی که اتریوم یک پلتفرم محبوب است، واقعیت این است که ایده‌آل‌ترین پروژه هم برای توسعه‌دهندگان بلاک چین و هم برای کاربران نیست. کاربران اغلب شکایت دارند که پروژه های ساخته شده بر روی اتریوم به طور قابل توجهی کُند و گران هستند. به عنوان مثال، هزینه متوسط هر تراکنش یک اپلیکیشن اتریوم بیش از ۳۰ دلار است.

اما کاردانو در هسته خود، پروژه ای است که در آن توسعه دهندگان می توانند پروژه های غیرمتمرکز با عملکرد بالا را ایجاد کرده که هم سریعتر و هم مقرون به صرفه هستند.

می توان شبکه کاردانو را به سیستم عامل اندروید تشبیه کرد که بر بستر آن، توسعه دهندگان می توانند برنامه هایی مانند Whatsapp و Facebook را بدون نیاز به مجوز شرکت مادر یعنی کاردانو بسازند.

اکوسیستم کاردانو: کدام پروژه ها روی کاردانو مستقر هستند؟

تحلیل آینده کاردانو| آیا ADA به دلار خواهد رسید؟


یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت کاردانو طی چند ماه گذشته این است که نگرانی هایی در مورد پروژه های ساخته شده در این پلت فرم وجود دارد. البته این سوالی نیست که فقط توسعه دهندگان مبتدی بلاکچینی آن را مطرح می کنند. در سال ۲۰۲۱، مایک نووگراتز از تیم گلکسی دیجیتال، یکی از نخستین افرادی بود که این سوال را مطرح کرد.

وی در پیامی تاکید کرد: مشکلی اصلی کاردانو، قرار نداشتن قراردادهای هوشمند روی شبکه این بلاکچین، برای طولانی مدت بود.

این وضعیت در سال گذشته زمانی که کاردانو هارد فورک آلونزو را به عنوان بخشی از پروژه گوگوئن خود اجرا کرد، تغییر کرد. گوگ سومین مرحله از نقشه راه کاردانو پس از بایرون و شلی بود.

امروزه چندین پروژه بر روی بستر بلاکچین کاردانو ساخته شده است. به عنوان مثال، هفته گذشته، یکی از پرطرفدارترین برنامه های دیفای یعنی SundaeSwap که یک پلتفرم مبادله مستقیم یا DEX و مشابه Uniswap و PancakeSwap است، روی کاردانو اجرا شد.

البته پروژه های دیفای دیگری نیز بر روی کاردانو ساخته شده اند. به عنوان مثال، AdaSwap پلتفرمی است که یک پل، مبادله و تجارت بین توکن ها ایجاد می کند. دیگر پروژه‌های آینده دیفای شامل DOEX، Cardano Mixer، Cardax و ADAX هستند.

تاریخچه قیمت ADA
نمودار زیر روند بلند مدت کاردانو را نشان می دهد. همانطور که می بینید، ارز ADA زمانی که در بایننس عرضه شد، مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷، در طی رالی ارزهای دیجیتال، قیمت کاردانو به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱.۴۰ دلار رسید. همانطور که به یاد دارید، این مصادف دوره ای بود که قیمت بیت کوین به تقریباً ۲۰۰۰۰ دلار جهش کرد.

تحلیل آینده کاردانو| آیا ADA به دلار خواهد رسید؟

سال ۲۰۱۸ سال سختی برای کاردانو و سایر ارزهای دیجیتال بود. چراکه فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ های بهره بالا را اعمال کند. در تلاش برای مبارزه با تورم، فدرال رزرو نرخ بهره را تا ۱۰۰ واحد افزایش داد که این امر باعث ریزش بازار ارزهای دیجیتال و سهام شد.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، کاردانو در طول بزرگ‌ترین زمستان بازار کریپتو، در بازه محدود تغییرات قیمت باقی ماند. اما وضعیت در سال ۲۰۲۰ در میان همه گیری کووید-۱۹ به سرعت تغییر کرد.

در آن زمان، قیمت ADA یک روند صعودی را آغاز کرد که منجر به جهش قیمت آن از حداقل ۰.۰۳۵ دلار به بالاترین رقم تاریخ ۳.۲۰ دلار در سال ۲۰۲۱ شد. این افزایش ۱۹۸۲۰ درصدی کاردانو ارزش کل بازار آن را به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رساند.

اما از آگوست ۲۰۲۱ تا امروز، قیمت کاردانو بیش از ۶۷ درصد کاهش یافته و ارزش بیش از ۵۶ میلیارد دلار را از دست داده است.

چرا قیمت کاردانو کاهش یافته است؟
دلایل مختلفی برای کاهش قیمت کاردانو طی چند ماه گذشته وجود دارد. اولاً، این کاهش با عملکرد سایر ارزهای رمزپایه مطابقت دارد. در واقع، کل ارزش بازار کاردانو از بیش از ۳ تریلیون دلار به ۱.۶ تریلیون دلار کاهش یافته است.

دوم، این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو امسال از لحن جنگ طلبانه تر برای تعیین نرخ سود استفاده کند. فدرال رزرو پیشتر اشاره کرده که امسال سه تا چهار افزایش نرخ را اجرایی خواهد کرد. برخی از تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو در سال جاری حدود هفت مرحله افزایش قیمت را اجرا کند.

سوم، قیمت ADA به دلیل رقابت کلی در صنعت آن کاهش یافته است. امروزه پلتفرم هایی مانند ترا، سولانا، شبکه هوشمند بایننس و حتی پولکادات در این صنعت مورد توجه قرار گرفته اند.

آخرین اخبار کاردانو
اخیراً هیچ خبر مهمی از کاردانو منتشر نشده است. مهمترین موضوع این واقعیت است که کاردانو وارد فاز «باشو» خود شده است، به این معنی که توسعه دهندگان بر روی مقیاس گذاری پلت فرم تمرکز خواهند کرد. باشو چهارمین مرحله از نقشه راه کاردانو است.

دومین خبر مهم کاردانو این است که با افزایش تعداد پروژه ها در اکوسیستم این بلاکچین، فعالیت در این شبکه کاردانو به بالاترین حد خود رسیده است. اخبار کاردانو


آیا کاردانو در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دلار افزایش خواهد یافت؟

آیا قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دلار افزایش خواهد یافت؟ این یک سوال رایج در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال به ویژه در شبکه های اجتماعی است. تحلیلگران وب سایت LongForecast معتقدند که سال ۲۰۲۲ سال سخت دیگری برای قیمت کاردانو خواهد بود. آنها انتظار دارند که قیمت این ارز در سال ۲۰۲۲ به کاهش خود ادامه داده و نهایتا سال جاری را با ۰.۵۵ دلار به پایان برساند. به گفته آنها، نخستین پیشرفت قیمت کاردانو در اکتبر ۲۰۲۳ و حدود ۱ دلار خواهد بود.

در همین حال، تحلیلگران Wallet Investor انتظار دارند که قیمت ADA پیشرفت ملایمی داشته باشد. به این ترتیب، آنها انتظار دارند که قیمت این ارز دوباره افزایش یافته و سال جاری را با حدود ۲ دلار به پایان برساند. بنابراین، بعید است که کاردانو در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دلار جهش کند.


تحلیل فنی قیمت ADA \ آیا باید در کاردانو سرمایه گذاری کنیم؟
نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت کاردانو در چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی بوده است. در نتیجه، این ارز اکنون در سطح حمایت کلیدی قرار دارد، جایی که در سال ۲۰۲۱ چندین بار تآن را از دست داد. قیمت ADA به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه رسیده است.

حتی یک صلیب مرگ را تشکیل داده است. بنابراین، من گمان می رود که قیمت کاردانو همچنان در حال کاهش باشد؛ زیرا خرس‌ها حمایت کلیدی را روی ۰.۵۰ دلار هدف قرار می‌دهند.

تحلیل آینده کاردانو| آیا ADA به دلار خواهد رسید؟


قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد شد؟
در حال حاضر، به دلیل نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال، پیش بینی قیمت کاردانو برای سال ۲۰۲۵ کمی دشوار است. با این حال، به نظر می رسد به دلیل پذیرش مداوم بلاکچین کاردانو توسط پلتفرم های مختلف، قیمت کاردانو به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت امروز خواهد بود.


رتبه کاردانو در بازار ارزهای دیجیتال
بر اساس آمار ارائه شده از سوی CoinGecko و CoinMarketCap، کاردانو دارای ارزش بازاری حدود ۳۴ میلیارد دلار است که آن را به ششمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل می کند.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha