۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
تعدد نمایشگاه‌های صنعت دریایی مفید نیست
سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر:

تعدد نمایشگاه‌های صنعت دریایی مفید نیست

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر گفت: گرچه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط تولید و عرضه کنندگان خدمات با فعالان دریایی کشور است، اما تعدد نمایشگاه‌ها نقش آنها را کمتر می کند.

به گزارش بازار، حسین عباس نژاد سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: فلسفه اصلی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ارائه آخرین دستاوردها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف صنعت دریایی کشور است و به بیان دیگر در نمایشگاه‌ها، نیازها و ظرفیت‌ها در یک جا جمع می‌شوند تا با هماهنگی بیشتر، ذینفعان بتوانند از این ظرفیت‌های یکدیگر به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری چند نمایشگاه تخصصی در حوزه دریا در کشور گفت: تعدد نمایشگاه‌های تخصصی در یک حوزه می‌تواند از اهمیت و نقش آن‌ها بکاهد و برای حل این مشکل، سازمان بنادر با امضای تفاهم نامه‌ای برگزاری نمایشگاه‌ها را به بخش‌های خصوصی واگذار کرد، اما در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نشد، تا اینکه امسال در نمایشگاه حمل و نقل که توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، فعالان عرصه دریایی، بخش خصوصی و دولتی خواستار برگزاری این نمایشگاه در جزیره کیش شدند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها، برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش به عنوان یک نمایشگاه تخصصی دریایی و بندری در این منطقه آزاد می‌تواند شرایط بهتری را برای بخش خصوصی در حوزه دریایی فراهم کند تا شرکت‌های فعال در این عرصه اقتصادی کشور بتوانند پررنگتر در این رویداد مهم شرکت کنند.

به گفته عباس نژاد، با وجود سواحل طولانی، دریا یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های بزرگ توسعه کشور است و سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور از هرگونه رویدادهایی که به توسعه حمل و نقل دریایی کشور و نیز دور زدن تحریم‌ها منجر شود، همواره حمایت خواهد کرد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: سازمان بنادر با این نگاه و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت‌های داخلی و بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این نمایشگاه حضوری پر رنگ خواهد داشت، تا زمینه‌های حضور بخش‌ها و فعالان مختلف حوزه دریایی برای تامین نیازها و تحقق خودکفایی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور بیش از پیش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: وقتی یک نمایشگاهی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، ارتباط مطلوبی بین تولید کنندگان و طراحان داخلی با بخش‌های خارجی از منظر انتقال فناوری، بازاریابی و فروش برقرارمی شود، تا بازارهای بین المللی به بازارهای داخلی متصل و تبادلات اقتصادی بین بخش‌های داخلی و خارجی برقرار شود.

وی به دستاوردهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات و سختی‌ها برگزاری این نمایشگاه در سطح بین المللی مزیت‌های زیادی برای توسعه صنعت دریایی کشور دارد، چرا که در صورت لغو تحریم‌های ظالمانه، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دریایی کشور خود را به خوبی نشان خواهد داد و با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در صنعت دریایی کشور در سال‌های اخیر شاهد بودیم در این نمایشگاه پیشرفت‌های یاد شده به فعالان عرصه‌های دریایی و بندری ارائه خواهد شد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دریایی در ایران داشتیم و هم اکنون ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دریایی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این دستاوردها خود به خود می‌تواند درهای بازارهای بین المللی را برای تامین کنندگان داخلی باز کند، هرچند که در بازارهای جهانی قیمت‌های رقابتی در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: نمایشگاه‌های تخصصی محلی برای هم افزایی صنعتگران و مشتریان است تا تولیدکنندگان و صنعتگران با ارائه توانمندی‌های خود در طراحی تجهیزات دریایی مورد نیاز کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه، نقش خود را در این موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف جهانی و داخلی به خوبی نشان دهند.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با حضور تمام ارگان‌های دریایی کشور و شرکت‌های فعال در عرصه‌های مختلف صنعت دریایی و بندری روزهای ۲۰ تا ۲۲ بهمن در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

آخرین دستاوردهای صنایع دریایی و دریانوردی کشور در بخش‌های مختلف کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، اقیانوس شناسی، الکترونیک ومخابرات، حقوق دریایی، نقشه برداری و هیدروگرافی، تجسس و نجات دریایی، محیط زیست دریایی، گردشگری و تفریحات دریایی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha