۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷
 پیش‌بینی پذیر بودن بازار سرمایه باید در دستور کار قرار گیرد
کارشناس بازار سرمایه:

پیش‌بینی پذیر بودن بازار سرمایه باید در دستور کار قرار گیرد

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بسته عملیاتی که در چند روز اخیر برای حمایت از بورس مطرح شد، جزو مطالبات فعالان بازار بود.

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تلاطم های زیاد بازار سرمایه در سال گذشته گفت: در پی این اتفاقات وزیر اقتصاد شعار پیش بینی پذیری اقتصاد را مطرح کردند و مهم ترین کار برای حفظ سرمایه سرمایه گذاران عمل به همین شعار است.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهایی که منتهی به ایجاد ثبات به منظور پیش بینی پذیری در بازار می شود باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: بسته عملیاتی که در چند روز اخیر برای حمایت از بورس مطرح شد، جزو مطالباتی بود که قبلا فعالان بازار و کارشناسان مورد تاکید قرار می دادند.

این کارشناس بازار سرمایه به برخی از بندهای حمایتی دولت از بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: افزایش معافیت های مالیاتی شرکت ها، مالیات بر سود سپرده های اشخاص حقوقی، جذاب تر نشان دادن بازار سرمایه در مقابل سایر بازارها که در پی مالیات بر عایدی سرمایه به وجود می آید و شفاف کردن نرخ تسهیل ارز از جمله بندهای حمایتی دولت از بورس هستند.

وی افزود: از سه سال قبل به ویژه در سال ۹۹ مواردی که مطرح شد، دغدغه فعالان بازار بود زیرا رابطه معکوسی با شرایط بازار سرمایه داشتند. امیدوار هستیم همانطور که از بسته های پیشنهادی برای بهبود بازار سرمایه رونمایی می شود، در حوزه اجرایی و عملیاتی نیز نتایج آن را مشاهده کنیم.

آقابزرگی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به ورود بخش های مختلف حاکمیت برای حمایت از بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از خواسته های مهم فعالان بازار سرمایه، هماهنگی در بیان خواسته های مطالب، اعلام مواضع و اجرا کردن سیاست های ثبات زا در اقتصاد و بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه در بازار سرمایه بر اساس پیش بینی های آینده تصمیم گیری می شود، عنوان کرد: برخی از وضعیت بازار سرمایه مربوط به عملکرد شرکت ها در گذشته است اما عمده تعیین وضعیت بازار سرمایه به پیش بینی های اقتصادی در آینده باز می گردد. بنابراین اگر قرار باشد در اقتصاد و بورس تغییرات مکرر شاهد باشیم، به طور حتم ریسک بازار سرمایه را افزایش می دهد که در قالب نوسانات قیمت خود را نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با تصریح بر این موضوع که بورس می تواند بهترین مکان برای تامین مالی دولت باشد، اظهار کرد: با ایجاد نوسانات و اختلال در بورس این تامین مالی نمی تواند شکل بگیرد.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha