۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تعرفه گاز صنایع در مازندران ۱۰ برابر شد
رئیس خانه صمت مازندران:

تعرفه گاز صنایع در مازندران ۱۰ برابر شد

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با اشاره به ۱۰ برابر شدن تعرفه گاز صنایع در استان گفت: بالارفتن تعرفه گاز مشکل ساز شده است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در تابستان و زمستان با مشکل ارائه خدمات از سوی شرکت های گاز و برق مواجه هستیم، افزود: این امر منجر به کاهش دو تا سه درصدی تولید شده است.

وی افزود: قطع گاز و برق ضرر وزیان بزرگی به واحدهای تولیدی وارد می کند و مصیبتی به این واحدها تحمیل می شود و بالارفتن تعرفه های گاز مشکل ساز شده است.

وی با عنوان اینکه تعرفه های گاز حدود ۱۰ برابر شده است، ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی اوایل سال ۱۰۰ میلیون تومان پول گاز پرداخت می کردند و اکنون این میزان به ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان رسیده است.

رضوی ادامه داد: هزینه های بالای آب و برق به واحد فروش کالا منتقل و مصرف کننده متضرر می شود و از سوی دیگر واحدهای تولیدی از نظر نقدینگی دچار مشکل خواهند شد.

رئیس خانه صمت مازندران یادآور شد: قیمت های گاز تناسبی با خدمات عرضه شده ندارد و بیشتر با تعرفه واحدهای صادراتی مناسب است.

وی درباره قطع گاز و برق واحدهای تولیدی نیز همکاری دستگاه های خدمات رسان را الزامی دانست و گفت: باید همکاری لازم صورت گیرد تا واحدهای تولیدی کمتر با مشکل مواجه شوند.

رضوی با اظهار اینکه منظور قانونگذار این بود واحدهایی که دارای درامدهای ارزی هستند باید برخی هزینه ها را ارزی پرداخت کنند، گفت: مثلا پتروشیمی، فولاد، نفت و غیره برخی هزینه ها را به صورت ارزی پرداخت کنند در حالی که واحدهای غیرصادراتی نباید مشمول این قانون شوند.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha