۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
 ۵.۹ میلیارد تن ذخایر طلا و مس در آذربایجان شرقی وجود دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

۵.۹ میلیارد تن ذخایر طلا و مس در آذربایجان شرقی وجود دارد

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد.

به گزارش بازار، صابر پرنیان در دیدار با دهقان و داوودی نمایندگان شهرستان‌های ورزقان و سراب در مجلس شورای اسلامی، جدیت در همکاری و تعامل بین مسوولان استانی به عنوان خادمین مردم را بستری مهم برای ارتقاء جایگاه صنعتی، معدنی و تجاری استان دانست و اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی و دارا بودن ۵۲ نوع ماده معدنی، منابع سرشاری از کانی‌های فلزی و استراتژیک را دارد و باید براساس برنامه‌های محوری وزارت صمت در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد و افزود: ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی‌های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توانمندی‌ها و مزیت‌های موجود در شهرستان‌ها، ادامه داد: بیشترین ظرفیت استخراج اسمی در معادن مس و بیشترین میزان ذخیره قطعی در نفلین سینیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه به رونق تولید و رفع موانع تولید به‌ویژه در جلسات ستاد تسهیل شهرستان‌ها از عمده‌ترین اولویت‌های سازمان صمت استان است، تصریح کرد: فعال شدن شورای معادن و برگزاری جلسات هفتگی به منظور بررسی و رفع موانع پیش‌ روی حوزه‌های معدنی استان در دستور کار قرار دارد.

پرنیان با تاکید بر پیگیری فعال شدن معادن راکد در شهرستان‌ها و اهمیت بهره‌مندی مردم استان از این ظرفیت‌های معدنی، متذکر شد: استاندار آذربایجان‌شرقی و تمام مسوولان پای‌کار هستند تا مردم اثربخشی مزیت‌ها و ظرفیت‌های استانی را به عینه شاهد باشند.

کد خبر: ۱۳۲٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha