۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
صرفه جویی ۷۰ درصدی آب شرب خوی با بازچرخانی آب خاکستری
مدیرعامل آب و فاضلاب خوی خبر داد

صرفه جویی ۷۰ درصدی آب شرب خوی با بازچرخانی آب خاکستری

ارومیه- سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از صرفه جویی ۷۰ درصدی آب شرب این شهرستان با بازچرخانی آب خاکستری خبر داد.

یدالله سلطانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با وجود نیاز شدید این شهر به صرفه جویی در آب شرب، به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت ها و ارزانی آب، حدود ۷۰ درصد آب به فاضلاب تبدیل می شود.

وی ادامه داد: تبدیل شدن ۷۰ درصد آب شرب به فاضلاب، سرمایه عظیمی را درگیر کرده است و اگر تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی نبود تعداد زیادی از چاه های آب به علت مشکلات کیفیتی غیر قابل استفاده می شدند.

سلطانی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کمبود آب شرب اظهار داشت : برای تامین آب شهرستان با مشکل مواجه هستیم و اگر می توانستیم بخشی از آب خاکستری را بازچرخانی و به استفاده مجدد در بیاوریم تا حدی از مشکلات کمبود آب حل می شد.

وی به اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و افزود : برگزاری پویش آب رفته باز می گردد یکی از اقدامات این شرکت برای شناساندن آب خاکستری با حداقل امکانات برای بازچرخانی آب خاکستری بود که امسال از اول آبان ماه به مدت سه ماه برگزار شد.

مدیر عامل شرکت در مورد بازچرخانی آب در ساختمان نیز اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد آب های یک ساختمان مسکونی، آب خاکستری و قابل بازچرخانی است که از آن ها می توان دوباره برای سیفون، آبیاری فضای سبز، درمان و شست و شو استفاده کرد.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha