۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده، گفت: مقرر شده این تسهیلات به افراد واجد شرایط برای انجام کارآفرینی قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انسیه خزعلی با بیان این که زنان گیلان زنان مقاومی هستند که در زمینه‌های مختلف برای پیشرفت کشور تلاش کردند، اظهار کرد: از ۸۰ تعاونی که در گیلان وجود دارد نیمی از آنان توسط بانوان اداره می‌شود و نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلان ۶ درصد بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

وی با بیان این‌که گیلان سالمندترین استان کشور است، گفت: گیلان دارای کمترین نرخ باروری است و این در صورتی است که بیشترین تعداد بانوان در استان هستند که متاسفانه نرخ طلاق نیز در گیلان بالا است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که بحث مجوزها و سودهای بانکی، بیمه، وثیقه و غیره از جمله مشکلاتی است که بانوان کارآفرین با آن مواجه هستند، تصریح کرد: از اعتباراتی که برای زنان در نظر گرفته شده برای مشاوره حین و بعد از ازدواج و اجاره بازارچه‌های کارآفرینی بانوان در ۹ شهرستان پیش بینی شده تا محصولات را برای فروش به نمایش بگذارند.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha