۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
افتتاح ۵۳ پروژه ریلی به ارزش ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان
در دهه فجر انقلاب اسلامی صورت می گیرد؛

افتتاح ۵۳ پروژه ریلی به ارزش ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۳ طرح با دو هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار را برای بهره‌برداری در برنامه خود قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات دریافت شده، وزارت راه و شهرسازی افتتاح ۴۸۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۰۴۲ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل را در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ در برنامه خود قرار داده است که از این میان ۵۳ طرح مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی بوده و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران متولی آن‌هاست.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امسال نیز در حوزه‌های توسعه و نوسازی ناوگان، توسعه و آموزش و فناوری، بهسازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی و ایمن سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی طرح‌هایی در دست افتتاح دارد.

در این زمینه در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان ۵ پروژه که شامل خرید، نوسازی و بازسازی ۱۶۳ دستگاه واگن باری و مسافری و لکوموتیو با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان اعلام شده که از این میزان، ۱۵۰ دستگاه واگن باری نو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به استان‌های مرکزی، اصفهان و زنجان اختصاص یافته است. همچنین ۳ دستگاه لکوموتیو نو با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان برای استان مرکزی خریداری شده است.

در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان، ۴ دستگاه واگن مسافری خواب با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای استان تهران تبدیل و بازسازی شده است. بازسازی یک دستگاه لکوموتیو و بازسازی و نوسازی ۵ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیارد تومانی برای هر طرح به ترتیب، سهم استان البرز بوده است.

در حوزه توسعه، آموزش و فناوری یک پروژه در استان البرز با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

در حوزه احداث خطوط فرعی شامل ۹ پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر در استان های کرمان، خوزستان، خراسان، قزوین و هرمزگان با اعتبار ۱۵۹۶ میلیارد تومان می‌شود.

بهسازی خطوط راه آهن دیگر حوزه‌ای است که شرکت راه آهن در دهه فجر امسال برای آن برنامه افتتاح دارد که در این زمینه ۲ پروژه به طول ۳۷ کیلومتر در استان‌های یزد و قم با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان برای نوسازی ریلی کشور آن را بهره‌برداری خواهد کرد.

در حوزه‌های بهسازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی شامل ۱۱ پروژه در استان‌های یزد، قم، اصفهان، قزوین، تهران، اراک، خراسان رضوی، خوزستان و ... با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان، در حوزه ایمن‌سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی شامل ۱۴ پروژه در استان های لرستان، خوزستان و مازندران با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و در حوزه بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن کشور شامل ۱۱ پروژه در استان‌های لرستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و زنجان با اعتبار ۹ میلیارد تومان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه افتتاح دارد.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha