۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
ملزومات تابلوسازی

ملزومات تابلوسازی

خرید ملزومات تابلوسازی مناسب و با کیفیت همواره دغدغه ای اساسی برای تابلوسازان است. چراکه جلب توجه مخاطب نیز یکی از اصلی ترین مولفه¬های بازاریابی است.

بازار; گروه صنعت: همانطور که میدانیم، تابلوها به دلیل معرفی و جلب توجه مخاطب ساخته می شود. جلب توجه مخاطب نیز یکی از اصلی ترین مولفه های بازاریابی است. لذا داشتن یک تابلو مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که باید صاحبان کسب و کار در نظر داشته باشند. برای ساخت تابلو، لازم است ملزومات تابلوسازی را به طور کامل بشناسیم.

در گذشته، به دلیل محدودیت هایی که در زمینه تبلیغات و عدم تنوع در لوازم تابلوسازی وجود داشت، انتخاب های کمی برای ساخت تابلو پیش روی مخاطبان قرار دارد.

آشنایی با ابزارها و ملزومات تابلوسازی این امکان را به شما می دهد تا در انتخابتان بهتر عمل کنید. ما در گروه تابلوسازی بازرگانی ایران زمین کلیه لوازم تابلوسازی را بدون واسطه به دست مشتریان عزیزمان خواهیم رساند.

به طولی تابلوها دارای سه جزء اصلی هستند:

· فولادی که برای ساخت و پشتیبانی از قاب استفاده می شود.

· آثار هنری که پیام تبلیغاتی را منتقل می کند.

· تجهیزات الکتریکی برای نورپردازی و جلوه های ویژه دیگر.

ملزومات اساسی در ساخت تابلو

همانطور که قبل تر اشاره کردم دانستن وسایل تابلوسازی بسیار مفید است. لذا در این مطلب سعی داریم به بررسی این لوازم بپردازیم. لیستی از آنها تهیه کردیم که به شرح زیر است:

· پلکسی گلاس یا Plexiglas panel: پلکسی یا اکریلیک یک ماده پلاستیکی است که می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. تقریباً نصف وزن شیشه، وزن دارد. در مقابل ضربه مقاومت بالایی دارد و به راحتی نمی شکند. مقاومت در برابر عوامل جوی و فرسایش است. مقاومت بالایی در برابر حرارت و مواد شیمیایی دارد. همچنین در این ابزار اتصال و ترموفرم به آسانی انجام می شود. و سطح شفافیت نوری بیشتری نسبت به شیشه دارد. ورق های پلکسی گلاس ۱۷ برابر بیشتر از شیشه مقاومت در برابر ضربه دارند. به این معنی که برای شکستن اکریلیک نیروی بسیار بیشتری نسبت به شیشه لازم است.

· رول چنلیوم یا Chelnium Roll: ساختار پانل چلنیوم ترکیبی از پلکسی گلاس و آلیاژهای آلومینیوم است که بر روی ورق های کامپوزیت یا pvc تعبیه شده است. رول چلنیوم که ترکیبی از چنل و آلومینیوم است، در سایزهای ۳۰ تا ۵۰ متری در رنگ های مختلف موجود می باشد که قیمت رول چلنیوم بنابر سایز آن متفاوت است. این روش طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی با مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی را می توان در رنگ های مختلف اجرا کرد. مواد مورد نیاز جهت ساخت این مواد از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بنابراین در برابر شرایط محیطی و اشعه خورشید مقاوم بوده و ظاهر آن تغییر نمی کند.

ملزومات تابلوسازی

رول چنلیوم

· PVC: PVC مادهای پلاستیکی سبک وزن قوی است که در کارخانه به فرم پانل در طرحها، رنگها، اندازه ها و در درازا مختلف تولید می شود. همه پانلها دارای یک مرکز توخالی و یک سطح یکنواخت و درخشان است. پلی وینیل کلراید مادهای ترموپلاستیک با دوام بالا است. این ابزار سومین پلیمر پلاستیک مصنوعی پرتولید در جهان است. پی وی سی با ایجاد لوله های عملاً بدون نشتی که مستعد خوردگی نیستند و در برابر خطرات محیطی مقاوم هستند، به حفظ انرژی و آب کمک می کند. پی وی سی قیمت پایینی نیز دارد. به خصوص در مقایسه با مس، PVC یک گزینه بسیار ارزان برای لوله کشی لوله است.

· SMD: اس ام دی قطعه ای است که به جهت کاربرد نوری آن مورد استفاده قرار می گیرد. این المان دارای طول عمر بالایی است و همچنین مصرف برق بسیار پایینی دارد. با توجه به این مزایا، از نورافشانی فوق العاده ای برخوردار است. داشتن اس ام دی، یکی از واجب ترین ملزومات تابلوسازی است.

· ورق کامپوزیت یا Composite sheet: ورق کامپوزیت قالبی است که از سه لایه تشکیل شده است: مرکزی با چگالی کم و لایه ای با پوست نازک که به دو طرف چسبانده شده است. این ورق در مواردی استفاده می شود که ترکیبی از استحکام سازه بالا و وزن کم مورد نیاز است. ورق های کامپوزیت از پیش ساخته شده می باشند.

ملزومات تابلوسازی

ورق کامپوزیت

· ترانس و پاور: ترانس ها به عنوان منبع قدرت اصلی، برای مواردی مانند روشنایی لامپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. یک ترانس خوب باید قابلیت ضد آب بودن، محافظ در برابر بار بیش از حد، قطع کننده مدار در صورت اتصال را داشته باشد.

· ال ای دی اوال یا Oval LED: ال ای دی بیضوی به خصوص به جهت صفحه های ویدئویی تمام رنگی و نگاره های تبلیغاتی مدل سازی شده است. الگوی تشعشعی بیضی شکل، گستره بینایی وسیع‌تری با درخشش بیشتری نسبت به LED‌های استاندارد فراهم می‌کند. دستگاه‌ها را برای کاربردهای خارج از خانه که خوانایی در پرتو خورشید الزامی است، آرمانی می‌کند.

· ال ای دی کلاهی: دلیل نام گذاری این مدل از ال ای دی آن است که بغایت متشابه کلاه است. مصرف این مدل از ال ای دی هم مانند ال ای دی اوال هست.

ملزومات تابلوسازی

ال ای دی کلاهی

بیشتر تابلوها دارای روشنایی الکتریکی هستند و به همین دلیل به روشنایی و نظام های برق مناسب همراه با تعداد قابل توجهی لامپ با میزان وات بالا نیاز دارند. کنش وری این سیستم های نوری کار ساده ای نیست. بنابراین، کلیدهای خودکار برای روشن کردن چراغ ها در زمان های مشخص ساخته شده اند. سیستم های دیگر از سلول های حساس به نور برای روشن کردن چراغ ها به وقت غروب استفاده می کنند. البته هنوز هم دیگر سیستم های پیشرفته تر را، به صورت الکترونیکی با سیگنالی از یک سیستم ماهواره ای روشن و خاموش می کنند. دانستن این موارد و همچنین خرید ملزومات تابلوسازی مرغوب تقریبا تمام مسیر ساخت یک تابلو را هموار می سازد.

سخن نهایی

هیچ دستورالعمل جهانی برای ساخت تابلوها وجود ندارد. هر شرکتی استانداردهای اختصاصی خود را دارد. با این حال، شرکت های درگیر در این نوع کار تلاش قابل توجهی را در تعمیر و حفظ کیفیت ملزومات، انجام می دهند. خرید ملزومات تابلوسازی مناسب و با کیفیت همواره دغدغه ای اساسی برای تابلوسازان است.

بازرگانی ایران زمین(واردکننده تجهیزات تابلوسازی با برند fobos) با بهره گیری از تجربه بالا در زمینه تابلوسازی و با در اختیار داشتن کادری فعال در زمینه واردات و امور گمرکی محصولات مختلفی مشتمل به انواع پاور سوئیچینگ ها،SMD ، LED، پلکسی گلاس، ABS ، PVC و بسیاری از ملزومات تابلوسازی دیگر را از کشورهای مختلف به ایران وارد نموده است. شما می توانید از طریق شماره ۷۷۳۶۳۳۰۷ با کارشناسان فروش با ما در تماس باشید.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha