۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
۵۰ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در گلستان فعال می‌شود
مدیرکل غله گلستان:

۵۰ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در گلستان فعال می‌شود

گرگان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از فعال شدن ۵۰ مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان خبر داد.

حمیدرضا علی محمدی در گفتگو با بازار در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا اظهار کرد: براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت در سال زراعی جاری دانه روغنی کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال در قالب خرید تضمینی خریداری می شود.

وی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری بر مبنای دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه آفتابگردان جهت خرید تضمینی ۱۰ درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی ۲۰ درصد است.

وی یادآور شد: در فرآیند خرید دانه روغنی کلزا از استانداردهای ملی نمونه برداری، آزمون دانه های روغنی و اندازه گیری رطوبت استفاده می شود. 

علی محمدی با بیان اینکه امسال ۵۰ مرکز خرید در گلستان فعال می شود، خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۵۹ هزار هکتار کلزا در استان کشت شده و انتظار می رود حدود ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی کلزا در گلستان تولید شود.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه خرید تضمینی از طریق سامانه سیفا و استعلام از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی صورت می گیرد از کشاورزان درخواست می شود تا در صورت عدم ثبت مشخصات در سامانه پهنه بندی در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات در این سامانه اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha