۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
بازارچه‌های مرزی فرصتی برای توسعه| بازارچه غیر فعال «گلشن» احیا شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بازارچه‌های مرزی فرصتی برای توسعه| بازارچه غیر فعال «گلشن» احیا شود

زاهدان- محمودی، فرماندار گلشن با اشاره به اینکه بازارچه‌های مرزی فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سیستان و بلوچستان هستند، گفت: در شهرستان گلشن دو بازارچه مرزی وجود دارد که یکی از آن‌ها غیر فعال است.

مهران محمودی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: شهرستان گلشن ظرفیت‌های فراوانی در زمینه کشاورزی به خصوص در زمینه نخلستان‌ها و محصولات گلخانه‌ای دارد که می‌تواند از بازارچه‌های مرزی صادر شود.

فرماندار گلشن گفت: هم اکنون در این شهرستان دو بازارچه مرزی وجود دارد که یکی از آنها فعال است و از گذشته‌های دور محلی برای صادرات مصالح ساختمانی بوده است.

وی افزود: اما بازارچه دوم تقریباً نیمه کاره است که در صورت تکمیل می‌تواند به محل مناسبی برای داد و ستد مرزنشینان منطقه تبدیل شود.

محمودی تصریح کرد: استعدادهای محلی، ضرورت‌های اشتغال و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه از جمله دستاوردهایی هستند که پس از بهره مندی از ظرفیت‌های مرزی به دست می آیند.

وی ادامه داد: وجود ۱۳ بازارچه مرزی مصوب از جمله ظرفیت‌های بی نظیر سیستان و بلوچستان است که در صورت توجه به آن می‌تواند عامل توسعه اقتصادی این استان کمتر توسعه یافته باشد.

فرماندار گلشن اظهار کرد: قطعاً با راه اندازی بازارچه‌ها و گذرگا ه های مرزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها، وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مرزنشین منطقه رونق می‌یابد و از مهاجرت مردم این دیار و پیدایش پدیده نامبارک حاشیه نشینی هم جلوگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha