۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
فقط ۴ درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار است
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

فقط ۴ درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار است

زنجان- رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: حدود ۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف است و تا کنون فقط چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد علی شجاعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه هدف از اجرای اسناد کشاورزی سازماندهی این زمین‌هاست، گفت: حدود ۱۸.۷ میلیون هکتار باید تعیین تکلیف شود و برخلاف تلاش‌های صورت گرفته فقط ۴ درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عدم تعیین تکلیف این سندها موجب زمین۲خواری و سودجویی می‌شود، بیان کرد: دولت امروز در برنامه پنج‌گانه خود بحث سنددار کردن اراضی کشور را در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه یکی از اشکالات کار این بود که یک دستگاه متولی این کار است، ابراز داشت: تاکنون زحمات بسیاری در امور اراضی در این رابطه کشیده شده اما کافی نیست و باید قرارگاه اراضی کشاورزی تشکیل شود.

شجاعی با اشاره به اینکه در همه استان‌ها قرارگاه صدور اسناد و اراضی کشاورزی را خواهیم داشت، افزود: امیدواریم زنجان در صدور اسناد خوب عمل کند که در این رابطه ۱۸ ماه برای سنددار شدن تمامی اراضی در نظر گرفته شده است.

وی درباره مشکل سند و مالکیت در برخی اراضی شریف آباد ابهر گفت: در این خصوص به طور استثنا از اختیارات خود برای حل مشکل اراضی کشاورزی استفاده خواهیم کرد تا حق و عدالت در آن منطقه برقرار شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha