برنامه‌های کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی
رئیس اتاق اصناف ایران تشریح کرد

برنامه‌های کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در تدوین و ارائه محورها و برنامه‌ها، فعالیت‌های خوبی دیده شده است که حمایت خانواده اصناف از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده از مهمترین آن‌ها است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق صناف ایران، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران با توجه به ایام الله دهه فجر و نقش اصناف در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و حفظ و حراست از اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: خانواده بزرگ و انقلاب اصناف با حرکت‌های اعتراضی نظیر بست نشینی، تظاهرات، تعطیلی بازار و تحصن در مساجد و نیز با پشتیبانی مالی از جنبش و ارتباط نزدیک با روحانیت نقش مهم و موثر در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشته اند و به موجب آن که اصناف خود از مردم بوده و این انقلاب، بعد مردمی بزرگی دارد، لذا اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌ها و قاطبه کسبه مومن و انقلابی سراسرکشور همه ساله طی هماهنگی با ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی استان‌ها و شهرستان‌ها پا به پای دیگر گروه های مردمی با انجام اقدامات مناسب، نقشی موثر و پررنگ در بزرگداشت این ایام الله دارند.

سعید ممبینی افزود: در همین راستا و با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ذیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی به مسئولیت اتاق اصناف ایران و با عضویت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، مرکز اصناف و امور بازرگانان، بسیج اصناف کشور و جامعه انجمن‌های اسلامی بازار تشکیل شده است. همچنین روز چهارشنبه ۲۰ بهمن (نهمین روز از دهه فجر) با عنوان «انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی» نام‌گذاری شده است تا فعالان اقتصادی به طور ویژه سهم خود از این جشن ملی را به منصه حضور گذارند.

ممبینی بیان کرد: در این راستا، دستورالعمل ستاد برگزاری دهه فجر با همکاری اعضای کمیته اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی و با تأکید بر تشکیل کمیته‌های استان‌ها و شهرستان‌ها تدوین و ابلاغ شده است تا فعالان اقتصادی با اجرای برنامه‌های هماهنگ و جلوگیری از اقدامات موازی به هرچه بهتر برگزار شدن این آیین ملی و ایجاد نشاط در جامعه و نیز تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی نقشی موثر و در خور داشته باشند.

وی تصریح کرد: در تدوین و ارائه محورها و برنامه‌ها، فعالیت‌های خوبی دیده شده است که حمایت خانواده اصناف از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده از مهمترین آن‌ها است. در این راستا می توان به «راه اندازی پویش #احسان_امام_امت (هر واحد صنفی یک خدمت)» و «پویش هر واحد صنفی یک پرچم» با همکاری بسیج اصناف اشاره کرد. همچنین این ایام را فرصتی مناسب برای اجرای اقداماتی در حوزه مسئولیت اجتماعی اصناف و «جمع آوری کمک‌های مومنانه برای تحصیل دانش آموزان و نیز درمان بیماران و حمایت از مشاغل خانگی» می‌دانیم و بر آن تاکید داریم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: علاوه بر این «برگزاری مسابقات قرآنی»، «دیدار از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی»، «چاپ پوستر شهدای اصناف و نصب در واحدهای صنفی سراسر کشور»، «تجلیل از پیشکسوتان صنفی و مومن و انقلابی بازار و انتشار خاطرات آنها از دوران انقلاب اسلامی» و «بازدید مسئولان اصناف از آسایشگاه جانبازان» پیشنهاد شده است.

ممبینی اظهار کرد: «طراحی و رونمایی پوستر انقلاب اسلامی جهت بهره برداری تشکل‌های صنفی برای یکپارچگی در تبلیغات»، «برقراری ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی توسط تشکل‌های صنفی» و مجموعه ای دیگر از اقدامات در راستای بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه ریزی شده است که پیشنهاد می‌شود در کمیته‌های استانی نیز دنبال شود تا به دنبال آن، عزم ملت ایران برای فرداهای بهتر و وحدت و همدلی در جهت تعالی جامعه، پایش و مراقبت دائمی از دست آوردهای آن را رقم زنیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha