۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
امضاء تفاهم نامه ارائه دانش فنی پتروشیمی تبریز به شازند
برای توسعه همکاری ها

امضاء تفاهم نامه ارائه دانش فنی پتروشیمی تبریز به شازند

تبریز- تفاهم‌نامه همکاری فنی و سرمایه‌گذاری بین پتروشیمی‌های شازند و تبریز امضا شد.

به گزارش بازار، این تفاهم‌نامه همکاری با سرمایه‌گذاری مشترک به‌منظور توسعه زنجیره ارزش و تنوع‌بخشی تولید محصولات به امضای مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی شازند و تبریز  رسید.

امضاء تقاهم نامه ارائه دانش فنی پتروشیمی تبریز به شازندبراساس این تفاهم‌نامه احداث واحد استحصال بنزن، احداث کوره‌های نفتای سنگین، افزایش ظرفیت واحد اتیل بنزن و مونومر استایرن، افزایش ظرفیت واحد پلی‌استایرن و سایر محصولات پلیمری زنجیره استایرن انجام واز خام‌فروشی جلوگیری می‌شود.

اجرای عملیاتی این تفاهم‌نامه به افزایش سودآوری هر دو شرکت در مجموع به میزان ۵۰ میلیون دلار در سال و خودکفایی در زنجیره محصولات استایرن می‌انجامد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این توافق نامه بستر لازم برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه استایرن ها، پلی استایرن ها و بنزن ایجاد خواهد شد.

سیاوش درفشی افزود: دانش فنی این قرارداد بر عهده پتروشیمی تبریز است و خوراک آن را نیز پتروشیمی اراک تامین خواهد کرد.

به گفته وی، بر اساس قراردادهای آتی در زمینه تبدیل PGH اراک به بنزن و توسعه واحدهای بنزن، استایرن و پلی استایرن اقدام و از PGH بعنوان خوراک، بنزن و سایر فرآورده های با ارزش بالاتر استخراج می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این قرارداد، از یک محصول اولیه به نام PGH بنزن و سایر محصولات زنجیره ای ارزش افزوده پایین دستی تولید خواهد شد.

ابراهیم ولدخانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند هم با اشاره به اینکه محصول PGH پتروشیمی شازند در بخش پایین‌دستی پتروشیمی تبریز به محصولات نهایی و باارزش تبدیل می‌شود، گفت: براساس این تفاهم‌نامه، پتروشیمی شازند، تکمیل زنجیره ارزش این محصول را با استفاده از دانش فنی پتروشیمی تبریز در دستور کار قرار داده است.

کد خبر: ۱٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha