۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از مناطق ایلام ۹۰ درصد کاهش یافت
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام:

سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از مناطق ایلام ۹۰ درصد کاهش یافت

ایلام- تیموری، مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام گفت: طی سال جاری سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از مناطق ایلام ۹۰ درصد کاهش یافته است.

نورالله تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آنچه که آمارها، تجزیه و تحلیل‌ها از منابع آب زیرزمینی نشان می‌دهد اینکه متاسفانه وضعیت منابع آبی به خصوص آب سفره‌های زیرزمینی نگران کننده و قابل تفکر است.

وی گفت: متاسفانه به علت خشکسالی که طی سال گذشته و امسال در حال اتفاق افتادن است بعضی از منابع آب استان ایلام که طی سنوات گذشته ۹۶ لیتر بر ثانیه آبدهی داشتند متاسفانه هم اکنون این به کمتر از ۳۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

تیموری اضافه کرد: یعنی بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد منابع آبی در کاهش یافته و در کنار این مسئله افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی در حال اتفاق افتادن است.

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها که شدت خشکسالی و کاهش بارندگی در آنها بیشتر بوده، بیش از ۹۰ درصد سطح سفره‌های آب زیرزمینی افت داشته که متاسفانه هیچ برنامه جایگزینی ندارند و نیاز به همراهی مردم دارد.

تیموری بیان کرد: در سال گذشته خشکسالی بی سابقه‌ای در سطح استان رخ داد به نحوی که می‌توان گفت طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بود و ادامه این خشکسالی در طی امسال نیز در حال رخ دادن است چراکه بارش‌ها در استان بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha