۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
 تهیه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به گیلان
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تهیه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به گیلان

رشت- وزیر جهاد کشاورزی از تهیه و تعریف هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری با اشاره به وجود ۴۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گیلان اظهار داشت: سه درصد اراضی کشاورزی در گیلان واقع شده و ۳۰ درصد اشتغال استان را تشکیل می دهد و ۳۴ هزار میلیارد تومان محصول کشاورزی تولید و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات کشاورزی انجام می شود.

وی میزان تولید محصولات کشاورزی استان را سالانه سه میلیون تن ذکر کرد که توسط ۴۰۰ هزار کشاورز به بازار عرضه می شود و گفت: ۴۸ درصد اقتصاد گیلان کشاورزی بوده که آن را به قطب کشاورزی و امنیت غذایی تبدیل کرده است.

وی افزود: بالای هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه در بخش کشاورزی در این سفر تعریف شده است و یک میلیون تن برنج در سال وارد می شود که خودکفایی برنج محور کار وزارت جهاد کشاوررزی است که برای انجام آن به زهکشی اراضی نیاز داریم.

ساداتی نژاد یادآور شد: با آب سبز در استان های شمالی می توان زهکشی کرد و در این سفر ۷۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی درنظر گرفته شده است و در بحث شبکه های آبیاری، آبیاری تحت فشار وایستگاه های پمپاژ در این سفر ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینه نوسازی و جوان سازی باغات از جمله چای، مرکبات و زیتون ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است و به دلیل قطب تولید فندوق و کیوی، مرکز تولیدات کیوی و فندوق با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان ایجاد می شود.

ساداتی نژاد یکی از مشکلات را مربوط به فلفل دلمه و بروز مشکل در صادرات این محصول به روسیه دانست و گفت: برای تقویت قرنطیه سه پست جدید ایجاد می شود و برای مبارزه با آفات و بیماری ها نیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم استان بحث خاویار بوده که ۵۰ میلیارد تومان برای مزارع پرورشی در استان گیلان اختصاص داده می شود و در حوزه جنگل به دلیل ضعف در یگان حفاظت، ۴۰ میلیارد تومان، برای تقویت زیرساخت های شهرک های کشاوررزی ۴۰ میلیارد تومان و کمک به فعالیت های آبخیزداری نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتار درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای نوسازی صنایع شالیکوبی ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی درنظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد هوشمندسازی تنظیم بازار را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: از امروز توزیع هوشمند محصولات کشاورزی در استان شروع شده و محصولات به تدریج در سامانه وارد می‌شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha