۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کمین نهنگ های سرمایه گذاری برای خرید بیت کوین! | لیدرها با انجام معاملات فیک بدنبال سودهای هنگفت
«بازار» از نوسان قیمت ارز دیجیتال گزارش می دهد

کمین نهنگ های سرمایه گذاری برای خرید بیت کوین! | لیدرها با انجام معاملات فیک بدنبال سودهای هنگفت

بیت کوین درحالی با نوسان قیمت همراه و بازار بی ثباتی را سپری می کند که کارشناسان این نوع ارز دیجیتال معتقدند؛ با رسیدن ارزش بیت کوین به حدود ۳۲ هزار دلار احتمال اوج دوباره قیمت آن دور از انتظار نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بازار مجازی بیت کوین مدتی است ثبات خاصی ندارد و قیمت آن نوسانی است. بازاری که دارای سرمایه گذاران خرد و کلان فراوانی بوده طوری که جذابیت این بازار موجب شده است حتی در زمان افول و کاهش ارزش بیت کوین مشتریان آن بازار را ترک نکنند و به امید روزهای خوش و کسب سودآوری مناسب همچنان در این بازار باقی بمانند.

هر چند افت و خیز قیمت ها در همه بازارهای سرمایه گذاری امری طبیعی است اما چنین بازار مجازی که حدود ۲ ماه است با نوسان و البته سیر نزولی قیمت همراه است، نشان می دهد که به قول کارشناسان اقتصاد فضای مجازی، سرمایه گذاران عمده و یا حامیان این بازار مهم و نوپا، قصد دارند برای کسب سودهای هنگفت در مواقعی پشت بازار را با سیاست گذاریهای خاص خالی کنند تا با افت ارزش بیت کوین و رسیدن آن به کف قیمتی به یکباره اقدام به خرید کلی نمایند تا از این طریق بتوانند سودهای سرشاری را نصیب خود کنند.

علاوه بر سیاست گذاری سرمایه گذاران و لیدرهای چنین بازاری، برخی تصمیم گیری ها برای تغییر سیاست گذاری های کلان اقتصادی چون تغییر نرخ بهره، چگونگی ورود به بازارهای سرمایه گذاری و مسائل سیاسی، اقتصادی از سوی کشورهای چون آمریکا و چین بر نوسان قیمت این نوع ارز دیجیتال تاثیر گذاربوده و این موضوع باعث فراز و فرود قیمت ها در این بازار مجازی می شود

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال متاثر از سیاست گذاری های کلان اقتصادی
البته علاوه بر سیاست گذاری سرمایه گذاران و لیدرهای چنین بازاری، برخی تصمیم گیری ها برای تغییر سیاست گذاری های کلان اقتصادی چون تغییر نرخ بهره، چگونگی ورود به بازارهای سرمایه گذاری و مسائل سیاسی، اقتصادی و...نیز از سوی کشورهای چون آمریکا، چین بر نوسان قیمت این نوع ارز دیجیتال تاثیر گذاربوده است و این موضوع نیز باعث فراز و فرود قیمت ها در این بازار مجازی می شود.

این روزها که خیلی از سرمایه گذاران بخصوص جوانان و نوجوانان به بازار معاملات ارزهای دیجیتال روی آورده اند، برخی کشورها برنامه دارند تا این بازار را به رسمیت بشناسند و با ایجاد قواعد و قوانین مشخص حتی دولت ها نیز از آن کسب منفعت کنند. زیرا با توجه به پیشرفت علم، تکنولوژی و فن آوریهای نوین در کنار خروج تدریجی پول فیزیکی در معاملات و تبادلات، سمت و سوی استفاده از پول مجازی را بیش از پیش در پیش گرفته و آن را مورد توجه قراردهند، در چنین شرایطی خیلی از کشورها با ایجاد زیرساخت های فنی و اصولی در تلاش هستند تا از قافله پیشرفت ها در این زمینه عقب نمانند و از این طریق بتوانند به موفقیت هایی نائل شوند.

برخورداری از یک نظام رگولاتوری دراقتصاد فضای مجازی و استفاده از رمز ارزها ضرورتی است که باید مورد توجه ویژه قرارگیرد چرا که دنیا اکنون در این مسیر گام برمی دارد، بنابراین چنین موضوع مهمی برای اقتصاد کشورمی تواند فرصتی مناسب باشد که اگر مورد استفاده قرارنگیرد این فرصت می تواند به تهدید تبدیل شود

ضرورت از ایجاد یک نظام رگولاتوری برای استفاده درست از ارزهای دیجیتال و پول الکترونیکی
مهدی ساقی، کارشناس حقوقی اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها درگفتگو با «بازار» گفت: با توجه به گسترش معاملات مجازی، سرمایه گذاری و داد و ستدها در این بازارهای سرمایه گذاری جدید که این روزها به شکل مجازی انجام می شود، برخورداری از یک نظام رگولاتوری دراقتصاد فضای مجازی و استفاده از رمز ارزها ضرورتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که دنیا اکنون در این مسیر گام برمی دارد، بنابراین چنین موضوع مهمی برای اقتصاد کشور می تواند فرصتی مناسب باشد که اگر مورد استفاده قرار نگیرد این فرصت می تواند به تهدید تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دولتمردان نیز باید به این موضوع مهم توجه کنند، گفت: ایجاد قوانین و مقررات لازم برای استفاده از بازارهای نوپای مجازی البته با حفظ الزامات در دنیای پیشرفته امروزی ضروری است، بنابراین دولت نباید نسبت به این قضیه کم توجه شود و واکنش منفی نشان دهند زیرا در صورتی که اگر در این زمینه سیاست گذاری نشود در آینده در این عرصه با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

تغییرات قیمتی در بازار ارزهای مجازی یک بازار تک بعدی نیست، به طورمثال با تحلیل ها و تصمیمات و برخی سیاست گذاری ها، این بازار دچار تغییر نرخ می شود، مثلا نهنگ های سرمایه گذاری یاد گرفته اند که اطلاعات آنها برای سرمایه گذاران قابل مشاهده است و بعضا به نفع خود معاملات فیک انجام می دهند

تحلیل ها و سیاست گذاری هایی که منجر به تغییر قیمت ها در بازار های سرمایه گذاری می شود
این کارشناس رمزارز به نوسان قیمت ارز دیجیتال در یکی دو ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات قیمتی در بازار ارزهای مجازی یک بازار تک بعدی نیست، به طورمثال با تحلیل ها و تصمیمات و برخی سیاست گذاری ها، این بازار دچار تغییر نرخ می شود. مثلا نهنگ های سرمایه گذاری یاد گرفته اند که اطلاعات آنها برای سرمایه گذاران قابل مشاهده است و بعضا به نفع خود معاملات فیک انجام می دهند.

ساقی اضافه کرد: این روزها که بازار ارزهای مجازی دچار نوسان قیمت شده است، معلوم نیست آینده نرخ ها چگونه خواهد شد. بنابراین پیش بینی می شود؛ این نوسان قیمت همچنان در محدوده ۳۲ تا ۴۰ هزار دلار برای یکی دو هفته آینده ادامه دارد در چنین شرایطی توصیه می شود سرمایه گذاران باید فعلا صبر پیشه کنند چرا که شرایط هم اکنون شرایط تماشای بازار است نه سرمایه گذاری.

وی خاطر نشان کرد: ازآنجایی که ارزهای دیجیتال پشتوانه فیزیکی ندارند، بنابراین این بازار مجازی با اخبار منتشره از سوی فدرال رزرو در خصوص میزان تورم و یا نرخ بهره آمریکا تاثیر مستقیم خود را بر روی چنین بازاری به جای می گذارد.

ساقی افزود: این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین در روزهای آینده کاهشی شود چرا که نهنگ های سرمایه گذاری خود را برای خرید بیت کوین با نرخ پایین و در محدوده ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار آماده کرده اند.

اتفاقات اخیر در تصمیم گیری ها و سیاست گذاریهای کلان اقتصادی چون تغییر نرخ بهره در آمریکا و برخی چالش های جدید برای ورود صندوق های سرمایه گذاری ای تی اف به بازار در این کشور موجب نوسان قیمت ارز دیجیتال شده است

نوسان قیمت بیت کوین متاثر از روند معاملات، عرضه و تقاضا نیست
میرسهیل نیکزاد، عضو انجمن بلاکچین نیز در گفتگو با «بازار» گفت: قضاوت درباره وضعیت ارز دیجیتال در بازار مجازی و پیش بینی از آینده قیمت بیت کوین درشرایط کنونی که ایجاد برخی قوانین چنین بازاری را تحت تاثیر قرار می دهد، سخت است.

وی با بیان اینکه تغییرات قیمتی درچنین بازاری به دلیل روند بازار عرضه و تقاضا و نحوه معاملات نیست زیرا بر اساس سیاست گذاری ها و تغییر قوانینی است که در برخی کشورها چون امریکا رخ داده است، گفت: اتفاقات اخیر در تصمیم گیری ها و سیاست گذاریهای کلان اقتصادی چون تغییر نرخ بهره در آمریکا و برخی چالش های جدید برای ورود صندوق های سرمایه گذاری ای تی اف به بازار در این کشور موجب نوسان قیمت ارز دیجیتال شده است .

عضو انجمن بلاکچین اظهار داشت: در هفته های پیش رو تصمیم گیری سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال بی تردید سنجیده تر خواهد بود و احتمال رشد قیمت با روند رو به بالا در پی افزایش میزان تقاضا در این بازار محتمل است چرا این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران به خرید گسترده بیت کوین اقدام کنند.

افرادی باید به این بازار ورود کنند که ریسک پذیر و از هیجان معاملات برخوردارند و البته با دید بلند مدت به این بازار بنگرند، زیرا سرمایه گذاری کوتاه مدت و چند ماهه خیلی نمی تواند به سودآوری مطمئن و پایدارمنجر شود بلکه حداقل باید سرمایه های خود را حداقل ۲ سال در این بازارنگه دارند

هشدار؛ فقط ریسک پذیرها به بازار رمز ارزها ورود کنند
نیکزاد به سرمایه گذاران ارزدیجیتال در فضای مجازی توصیه کرد؛ افرادی باید به این بازار ورود کنند که ریسک پذیر و از هیجان معاملات برخوردارند و البته با دید بلند مدت به این بازار بنگرند، زیرا سرمایه گذاری کوتاه مدت و چند ماهه خیلی نمی تواند به سودآوری مطمئن و پایدارمنجر شود بلکه حداقل باید سرمایه های خود را حداقل ۲ سال در این بازارنگه دارند.

بنا به این گزارش، قیمت بیت کوین در حال حاضر حدود ۳۷ هزار دلار بوده و همچنان در نوسان است. به عقیده کارشناسان بازار فضای مجازی، تغییر قیمتی و رشد این نوع ارز دیجیتال در کانال ۳۰ هزار دلار اتفاق می افتد و طی روزهای آینده و یا شاید هفته های پیش رو خریداران عمده بیت کوین وارد مرحله جدید معاملات شوند و قیمت آن با روندی رو به رشد مواجه و کانال ۴۰ هزار دلار را رد کند

کد خبر: ۱۳۲٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha