۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
پترونام سهند، روغن موتور مایع حیات خودرو که نادیده گرفته می‌شود!

پترونام سهند، روغن موتور مایع حیات خودرو که نادیده گرفته می‌شود!

روغن موتور، مایعی ارزشمند و پرکاربرد در دنیای خودرو است که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش بازار، روغن موتور، مایعی ارزشمند و پرکاربرد در دنیای خودرو است که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود. در حالی که مشهورترین کارشناسان حوزه خودرو استفاده از روغن موتور مناسب و باکیفیت را به صاحبان خودرو توصیه می‌کنند، همچنان افرادی را می‌توان پیدا کرد که اهمیتی به آن نمی‌دهند. همگی ایرانی هستیم و از قیمت نجومی خودروها در بازار آگاهی داریم؛ پس چه دلیلی دارد که با چشم‌پوشی از مهم‌ترین وسیله کاربردی در خودرو، سلامت مطلق موتور خودرو را در خطر بیندازیم؟

بهتر است قبل از اینکه برای نادیده گرفتن اهمیت یک وسیه به مهمی روغن موتور تصمیم بگیریم، وظایف و مسئولیت‌های آن را بدانیم! شرکت پترونام سهند به عنوان تولیدکننده مشهور و معتبر روغن موتور در ایران، قصد دارد تا مردم ایران را بیش از همیشه از این موضوع آگاه سازد؛ به همین دلیل این مطلب را به شما کاربران عزیز ارائه داده تا از روغن موتور و وظایف آن شناخت پیدا کنید. تا انتهای این مطلب، ما را همراهی کنید تا مایع حیات خودرو را بیشتر و بهتر از همیشه بشناسید!

روغن موتور، حکم خون را در رگ‌های موتور خودرو دارد!

همان طور که می‌توان متوجه شد، روغن موتور یک مایع مورد استفاده در موتور خودرو است. صاحبان خودرو با خرید روغن موتور و ریختن آن در خودروی خود، عملکرد و بازده آن را بهبود می‌بخشند تا بیش از همیشه توانایی حرکت کردن و شتاب گرفتن داشته باشند. اما روغن موتور چه وظیفه‌ای در خودرو دارد که باعث شده تا این اندازه مورد توجه کارشناسان متخصص در این حوزه قرار بگیرد.

اصلی‌ترین و برجسته‌ترین وظیفه روغن در موتور خودرو، روانکاری قطعات فلزی موجود در محیط داخلی موتور است. عموما بهترین روغن موتور با خاصیت روانکاری منحصر به‌فردی تولید می‌شود تا بتواند هرگونه اصطکاک و سایش را در محیط داخلی موتور از بین ببرد؛ به همین دلیل عموما صداهای ناهنجار و آلودگی صوتی پس از ریختن این روغن در موتور کاهش می‌یابد. به عبارتی می‌توان گفت روغن موتور از دسته روانکارهای صنعتی مورد استفاده در موتور خودروها به شمار می‌رود.

یکی دیگر از وظایف اصلی روغن خودرو، پاکسازی تمامی آلودگی‌های داخل موتور است. شاید تا به حال نام فیلتر روغن موتور را شنیده باشید؛ این فیلتر، در واقع همان وسیله‌ای است که به کمک روغن موتور تمامی آلایندگی‌های موتور را از بین می‌برد. روغن با جریان یافتن در منافذ موتور و جداسازی زباله‌های داخل موتور، از داخل فیلتر روغن موتور عبور می‌کند؛ فیلتر روغن نیز تمامی زباله‌ها را از روغن جدا می‌سازد. با این اتفاق، موتور خودرو از زباله‌های مخرب دور می‌ماند و می‌تواند راندمان بهتری داشته باشد.

در خرید روغن موتور حواستان را جمع کنید!

به دلیل وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور ایران، عمده افراد در حین خرید قیمت روغن موتور را بسیار حائز اهمیت می‌شمارند. تنوع بسیار بالای روغن موتورها در بازار ایران، عاملی بوده که باعث شده افراد بتوانند یک روغن مطابق با بودجه و توانایی مالی خودشان پیدا کنند؛ در نتیجه یقینا شما کار راحتی در پیدا کردن روغن مناسب خودتان خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم در حین خرید روغن موتور، به کیفیت و قابلیت‌های روغن بیشتر از قیمت آن توجه داشته باشید. چنانچه یک روغن بی‌کیفیت و ناتوان در روانکاری قطعات فلزی خریداری کنید، مدتی کوتاه از آن استفاده خواهید کرد؛ چرا که موتور در اولین فرصت یک هزینه بسیار قابل توجه و بزرگ روی دست شما می‌گذارد که از صرفه‌جویی در خرید روغن موتور پشیمان خواهید شد.

البته اگر از این زاویه به این مسئله نگاه کنید، متوجه می‌شوید متنوع بودن روغن موتورهای موجود در بازار ایران باعث شده تا صاحبان خودرو در انتخاب و خرید یک روغن موتور مناسب ناتوان باشند. با توجه به میزان اهمیت روغن موتور، قصد داریم شما را با بهترین روغن موتور ایرانی که توسط شرکت پترونام سهند تولید می‌شود آشنا کنیم.

پترونام سهند، روغن موتور مایع حیات خودرو که نادیده گرفته می‌شود!

روغن موتور پارانوکس؛ ضامن سلامت موتور خودروی شما!

در این مطلب، با یکدیگر اهمیت روغن موتور در خودرو را بررسی کردیم. افرادی که به دنبال خرید یک روغن موتور قابل اعتماد و باکیفیت هستند، می‌توانند روغن موتور پارانوکس را از فروشگاه روغن موتور پترونام سهند سفارش دهند. شرکت پترونام سهند برای ارائه ضمانت سلامت موتور بعد از ریختن روغن موتور پارانوکس در آن، یک قرارداد بیمه معتبر با بیمه سینا عقد کرده است؛ به نحوی که در صورت بروز هرگونه خرابی در موتور خودروهایی که از روغن پارانوکس در آن‌ها استفاده شده، خسارت آن به صورت کامل به عهده بیمه است؛ بنابراین می‌توانید خرید خود را با اطمینان ار پترونام سهند سفارش دهید.

منبع: پترونام سهند | Petronam.co

کد خبر: ۱۳۱٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha