۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
درآمد ارزی ۳۶۲ میلیارد دلاری پارس جنوبی در ۲ دهه اخیر
عضو هیئت مدیره نفت و گاز پارس خبر داد:

درآمد ارزی ۳۶۲ میلیارد دلاری پارس جنوبی در ۲ دهه اخیر

بوشهر- عبادی عضو هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس از درآمد ارزی ۳۶۲ میلیارد دلاری پارس جنوبی در ۲ دهه اخیر خبر داد.

علیرضا عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین گاز مردم به ویژه در مناطق سردسیر کشور در فصل زمستان یک‌مساله حیاتی است و مجموعه پارس جنوبی با تلاش شبانه‌روزی برای تحقق این مهم گام برمی‌دارد.

وی افزود: کارکنان پارس جنوبی در پالایشگاه‌ها در سرما و گرما و در تمام ایام سال، فعالیت خستگی‌ناپذیری برای رفاه حال مردم و رساندن گاز به منازل دارند و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

مدیر تولید نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: پارس جنوبی از ۲۰ سال پیش و با افتتاح نخستین فاز، رسما به تولید گاز پرداخت و تاکنون در مجموع بالغ بر ۲ هزار میلیارد متر مکعب گاز در این منطقه تولید و فرآوری و ارسال شده است.

عبادی از درآمد ۳۶۲ میلیارد دلاری پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: مجموع ارزش دلاری تولیدات گاز در پارس جنوبی از ابتدا تاکنون بیش از ۳۶۲ میلیارد دلار بوده که نشان دهنده جایگاه پارس جنوبی در تولید ناخالص ملی است.

وی یادآور شد: در ۲۰ سال گذشته و برای توسعه فازهای پارس جنوبی، در مجموع بیش از ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل باقیمانده فازها، نیازمند سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری است.

عضو هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: هر پالایشگاه پارس جنوبی روزانه ۱۰ میلیون دلار درآمد ارزی دارد و برای نگهداشت این فازها، باید همه توان و ظرفیت موجود را به کار گیریم.

عبادی یادآور شد: پارس جنوبی نماد افتخار و اقتدار ایران اسلامی است و با تلاش متخصصان داخلی برای اعتلای این مجموعه تلاش و فعالیت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha