۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
توزیع خسارت سیل به مردم «مورموری» آغاز شد
استاندار ایلام:

توزیع خسارت سیل به مردم «مورموری» آغاز شد

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل به مردم بخش مورموری، گفت: توزیع خسارت سیل به مردم منطقه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن بهرام نیا ظهر چهارشنبه در دیدار با عباس پاپی زاده سرپرست سازمان امور عشایر کشور در محل استانداری ایلام اظهار داشت: فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همیشه باید نصب العین همه ما باشد و به عنوان یک کلید واژه مهم در ادامه مسیر راهگشا باشد.

استاندار ایلام با اشاره به کلام گهربار حضرت امام که فرمودند عشایر ذخایر انقلابند، گفت: حقیقتاً در طول بیش از چهار دهه عشایر به زیبایی هرچه تمام تر دین خود را به انقلاب، نظام و کشور ادا کرده‌اند و در این راستا عشایر ایلامی همواره مرزداران قابل اعتمادی برای ایران اسلامی بوده‌اند.

وی در ادامه به نقش مهم عشایر در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز بخش قابل توجهی از گوشت قرمز، لبنیات و دیگر محصولات دامی به وسیله عشایر زحمت کش تولید می‌شود و باید این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به وقوع سیل مورموری و خسارت‌های وارده به مردم این منطقه گفت: بر اساس برآورده‌ها ۴.۵ میلیارد تومان مردم خسارت دیده بودند که بلافاصله رئیس بنیاد مستضعفان کشور دستور دادند همین مبلغ به حساب کمیته امداد ریخته شد و اکنون در حال توزیع آن هستیم.

وی افزود: در این سیل خسارت وارده به احشام و دام‌های عشایر منطقه نیز بلافاصله توسط بنیاد مستضعفان احصاء و در دستور کار قرار گرفت.

وی با تشکر از حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور از کمک‌ها و مساعدت‌های این سازمان به عشایر استان تقدیر کرد و گفت: با توجه به محرومیت ایلام و پراکندگی عشایر در اقصی نقاط استان می‌طلبد سازمان امور عشایری کشور نگاه ویژه‌تری به عشایر این دیار داشته باشد.

در ادامه این نشست عباس پاپی زاده سرپرست سازمان امور عشایری کشور در راستای رفع مسائل و مشکلات این حوزه قول مساعد داد.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha