۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
آغاز مطالعات جدید دانشگاه MIT بر روی مدل های اقتصاد دیجیتال
توسعه تحقیقات علمی در زمینه اقتصاد دیجیتال؛

آغاز مطالعات جدید دانشگاه MIT بر روی مدل های اقتصاد دیجیتال

مرکز ابتکار دانشگاه MIT در اقتصاد دیجیتال (IDE) از آغاز یک پروژه تحقیقاتی جهانی جدید در همکاری با «کپ جمینی اینونت» بر روی مدل تجاری B۲B خبر داد.

به گزارش بازار، مرکز ابتکار دانشگاه MIT در اقتصاد دیجیتال (IDE) از آغاز یک پروژه تحقیقاتی جهانی جدید در همکاری با «کپ جمینی اینونت» (Capgemini Invent) خبر داده که هدف از آن، درک بهتر پویایی پلتفرم ها و اکوسیستم های تجاری با مدل (بنگاه به بنگاه)B۲B عنوان شده است.

گفته می شود هدف از راه اندازی این پروژه نشان دادن تطبیق پذیری پلتفرم های تجاری B۲B در بخش اقتصاد دیجیتال است که این کار، از طریق جمع آوری و ارزیابی شاخحص های کمی و کیفی انجام خواهد شد.

انتظار می رود بازار جهانی اینترنت اشیا (IoT) تا سال ۲۰۲۸ به ۱۸۵۵ میلیارد دلار برسد. محققان پروژه IDE و Capgemini Invent با پیش بینی رشد سریع شرکت های پلتفرم B۲B و در راستای انطباق تحقیقات با این میزان رشد، حوزه های مختلف به ویژه منابع ایجاد ارزش را با هدف چگونگی رشد مدل تجاری B۲B تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

لازم به ذکر است، طی سال‌های اخیر، شرکت‌های متعددی در بخش‌های مختلف تلاش کرده‌اند چنین پلتفرم‌هایی را راه اندازی کنند. MIT IDE و Capgemini Invent قصد دارند تجربیات گسترده ای که باید از مدل‌های B۲C یا همان بازاریابی بنگاه به مشتری، از جمله میزان بالای سفارشی‌سازی، الزامات یکپارچه‌سازی و حاکمیت داده‌ها، در عین احترام به الزامات تعاملات B۲B را در قالب این پروژه تحقیقاتی کسب کنند.

محققان ای پروژه تحقیقاتی تفاوت‌های میان بخش‌های مختلف مدل های تجاری را با هدف شناسایی چالش‌ها و یافتن راه‌حل‌هایی که سازمان‌ها را تشویق می‌کند تا استراتژی‌های مدل کسب‌وکار پلتفرم را بررسی کنند مورد مطالعه قرار خواهند داد. این بخش های تحقیقاتی، صنایع مختلفی را در مقیاس جهانی شامل خودروسازی، محصولات مصرفی، مراقبت های بهداشتی و دستگاه های پزشکی و خانه های هوشمند را در بر می گیرد.

گفتنی است، مرکز تحقیقات IDE در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده و هدف از آن، بررسی روابط و تعاملات میان واحدهای تجاری و مشتریان با یکدیگر به ویژه در اقتصاد دیجیتال است. به عنوان یک مرکز تحقیقاتی در دانشکده مدیریت MIT، این پروژه شامل تیمی از رهبران و محققان فکری شناخته شده در سطح بین المللی است که بر شش موضوع کلی تحقیقاتی تمرکز دارد: (۱) هوش مصنوعی، اقتصاد کار و بازارهای آنلاین، (۲) ارزیابی شبکه های اجتماعی و دیجیتال، (۳) تفکیک اطلاعات غلط و اخبار جعلی، (۴) رابط انسان / هوش مصنوعی، (۵) جوامع مبتنی بر داده، و (۶) فناوری برای همیشه.

جف پارکر، پژوهشگر IDE و محقق مدعو در این مرکز گفت: «روشن است که اگرچه شباهت‌هایی میان پلتفرم ها و مدل های تجاری مختلف با یکدیگر وجود دارد، وجود دارد، اما پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های B۲B تحت مجموعه‌ای از شرایط و اقتصاد متفاوت از همتایان B۲C خود عمل می‌کنند و این زمینه تاکنون مورد تحقیق قرار نگرفته است. بنابراین هدف ما روشن کردن آنچه برای سازمان‌ها برای توسعه موفقیت‌آمیز پلتفرم‌های B۲B و پیاده‌سازی مدل‌های تجاری جدید لازم است، خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha