۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰
اراده‌ قوی وزارت نفت برای پیشبرد منافع ملی و دیپلماسی اقتصادی و انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان کرد

اراده‌ قوی وزارت نفت برای پیشبرد منافع ملی و دیپلماسی اقتصادی و انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در وزارت نفت اراده‌ای قوی برای پیشبرد منافع ملی و دیپلماسی اقتصادی و انرژی وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، موسی احمدی، به موضوع گشایش در مسیر تعاملات جدید بین‌المللی به‌ کمک دیپلماسی فعال انرژی اشاره کرد و گفت: قراردادهایی همچون سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان، همچنین برخی توافق‌های نفتی انجام‌شده میان ایران و روسیه بیانگر وجود اراده‌ قوی در وزارت نفت برای پیشبرد منافع ملی و دیپلماسی اقتصادی و انرژی است.

وی با بیان اینکه قرارداد سوآپ گازی ثمره دیپلماسی انرژی ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم است، افزود: در حالی که مدت کوتاهی از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اما در این مدت کوتاه، دیپلماسی فعال منطقه‌ای و تأکید بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه در چارچوب همگرایی منطقه‌ای در این قرارداد خود را نشان داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز با تلاش‌های انجام‌شده در وزارت نفت شاهد شکست بن‌بست دیپلماسی انرژی با همسایگان هستیم که البته روابط با همسایگان در حوزه‌های مختلف باید بیش از این گسترش یابد.

احمدی به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره و با بیان اینکه در چند دور مذاکرات اخیر تیم مذاکره‌کننده اصول عزت، حکمت و مصلحت را مدنظر قرار داده‌ است، گفت: امیدوارم این تیم با این نگاه بتواند در آینده صادرات نفت و رفع تحریم‌ها، همچنین آزادسازی سرمایه‌ها و وصول مطالباتمان نیز تأثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha