۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
السالوادور از قانونی سازی بیت کوین دست بردارد
صندوق بین المللی پول خواستار شد؛

السالوادور از قانونی سازی بیت کوین دست بردارد

صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای صمن ابراز نگرانی از آینده اقتصادی السالوادور به دلیل قانونی سازی بیت کوین در این کشور، از نایب بوکله خواست تا از روند فعلی دست بکشد.

به گزارش بازار، هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول از السالوادور خواست تا بیت‌کوین را به‌دلیل ریسک‌های بزرگ آن از جایگاه ارز قانونی خود این کشور کند.

صندوق بین المللی پول همچننی السالوادور را تهدید کرده که ادامه روند قانونی سازی استفاده از بیت کوین در این کشور می تواند به مانعی بزرگ برای پرداخت وام از صوی این صندوق به السالوادور شود.

گفتنی است، السالوادور سال گذشته به دنبال اخذ وام ۱.۳ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول بود، اما مذاکرات مربوط به پرداخت این وام به دلیل نگرانی‌های صندوق از فعالیت های گسترده السالوادور در زمینه قانونی سازی بیت کوین با مشکل مواجه شده و نیازمند تصویب هیات مدیره صندوق بین المللی پول است.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیران اجرایی صندوق بین‌المللی پول، که نماینده ۱۹۰ کشور عضو صندوق هستند، بر خطرات بیت‌کوین برای «ثبات مالی، یکپارچگی مالی، و حمایت از مصرف‌کننده» و بدهی‌های احتمالی مالی السالوادور تاکید کرده اند. آنها از مقامات السالوادور خواسته اند "با حذف وضعیت ارز قانونی بیت کوین، دامنه قانون مربوط به فعالیت بیت کوین را محدود کنند."

به گفته صندوق، برخی از مدیران همچنین نسبت به خطرات مربوط به انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین ابراز نگرانی کرده اند.

السالوادور در ماه سپتامبر ارز دیجیتال را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز دیجیتال قانونی این کشور به رسمیت شناخته و نایب بوکله، رئیس جمهور ۴۰ ساله را به نمادی در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. السالوادور تاکنون تنها کشوری است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است.

این کشور خرید بیت کوین را از سال گذشته و زمانی آغاز کرد که قیمت این ارز دیجیتال حدود ۵۰۰۰۰ دلار معامله می شد و تاکنون حداقل ۱۸۰۱ بیت کوین خریداری کرده است. از سوی دیگر، طبق محاسبات بلومبرگ نیوز، قیمت بیت کوین اکنون از زمان اوج خود یعنی تقریباً ۶۸۰۰۰ دلار در اوایل نوامبر، ۴۵ درصد کاهش یافته است، به این معنی که این کشور احتمالاً حدود ۲۰ میلیون دلار از دست داده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha