۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
بارندگی‌ها در زنجان ۱۵ درصد کاهش دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

بارندگی‌ها در زنجان ۱۵ درصد کاهش دارد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: طی سالجاری بیش از ۱۰۳ میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به دراز مدت ۱۵ درصد کاهش دارد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارش ها در استان از مهرماه تاکنون خوب بوده است،گفت: با این وجود باز هم خشکسالی در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۳ میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به دراز مدت ۱۵ درصد کاهش دارد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه باید مدیریت مصرف آب در استان مورد تاکید همه قرار گیرد،گفت: در این راستا شرکت آب منظقه ای استان چاههای غیر مجاز را شناسایی و مسدود می کند.

افشاری تاکید کرد: ۲۰ اکیپ بازرسی در سطح استان نسبت به شناسایی چاههای غیر مجاز در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طی سالجاری ۴۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان پلمب خواهد شد،تصریح کرد: که با انجام این کار بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب آب صرف جویی می شود و در سالجاری انسداد چاه‌های غیر مجاز با مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهد شد و باید مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز در استان مدیریت شود تا جلوی هدر رفت آب گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:شرکت آب منطقه‌ای استان با همکاری دستگاه‌های قضائی جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز را می‌ گیرد و از مردم و کشاورزان درخواست می‌شود از حفر هر گونه غیر مجاز خود داری کنند.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha