۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
سهم ۵ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه خارجی در ۱۴۰۱
مدیر کسب و کار شرکت ملی نفت ایران خبر داد

سهم ۵ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه خارجی در ۱۴۰۱

مدیر کسب و کار شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که سهم این شرکت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای سال ۱۴۰۱، ۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، فریدون کردزنگنه امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران و فعالان بازار سرمایه واقع در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) در تشریح مسائل، ظرفیت‌ها و راهکارهای استفاده از منابع بازار پول و سرمایه گفت: در سال ۱۴۰۱ از محل صندوق توسعه ملی ۲.۳۵ میلیارد دلار در میدان‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری می‌شود و مجموع سهم شرکت ملی نفت ایران از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی و صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۱ نیز ۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های استفاده از منابع مالی در شرکت ملی نفت ایران افزود: محدودیت‌های اصلی در زمینه استفاده از ابزارهای بازار پول و سرمایه داخلی، پذیرش نشدن قراردادهای شرکت ملی نفت ایران ازسوی سرمایه گذاران و پیمانکاران به‌عنوان وثیقه؛ همچنین سقف اعطای تسهیلات ریالی هستند.

مدیر کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت‌های قانونی استفاده از بازار پول و سرمایه شامل امکان سرمایه‌گذاری بانک‌های داخلی بدون مجوز بانک مرکزی را از راهکارهای جذب سرمایه در بخش داخلی برشمرد و تأکید کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجوزهای سرمایه‌گذاری بانک‌ها به‌صورت مستقیم در صنایع نفت و گاز دیده شده است.

کردزنگنه در تشریح انتظارهای شرکت ملی نفت ایران از فعالان بازار پول و سرمایه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری نهادهای مالی و بانکی به‌صورت مستقیم و مشارکت در طرح‌ها به‌صورت بیع‌متقابل می‌تواند شرکت ملی نفت ایران را در بخش سرمایه‌ای کمک کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha