پیامدهای قابل توجه متاورس بر صنایع دارای مصرف کننده| به زودی همه جهان در آن سرمایه گذاری خواهند کرد
گفتگوی بازار با تحلیلگر حوزه فناوری؛

پیامدهای قابل توجه متاورس بر صنایع دارای مصرف کننده| به زودی همه جهان در آن سرمایه گذاری خواهند کرد

«پائول اسکلدون» کارشناس حوزه فناوری معتقد است متاورس پیامدهای بزرگی برای تقریباً تمام صنایعی که مصرف کننده با آن روبرو هستند، دارد.

فرحناز سپهری؛ بازار: همانطور که متاورس درحال رونمایی خود در دنیای فناورانه امروز است اما با این حال هنوز در مرحله نوپا قراردارد . این درحالی است که به گفته پائول اسکلدون روزنامه نگار و تحلیلگرحوزه فناوری، متاورس در مرحله بسیار نوپایی است و پیامدهای بزرگی برای تقریباً تمام صنایعی که مصرف کننده با آن روبرو هستند دارد.

در همین راستا خبرنگار بازار گفتگویی با «پائول اسکلدون» انجام داده است که درادامه آمده است.

«پائول اسکلدون» روزنامه نگار و تحلیلگر حوزه خرده فروشی، مخابرات و فناوری است. او در حال حاضر یکی از سردبیران InternetRetailing.net، منبع اخبار آنلاین پیشرو برای صنعت خرده‌فروشی، تحلیلگر پژوهشی در RetailX و سردبیر Telemedia-news.com، سرویس خبری پیشرو برای بازار مخابرات در سطح جهان است.

اولین کتاب او " M-commerce" - توسط انتشارات Crimson Business Publishing در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. دومین کتاب او - DIY Guide to eCommerce - در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. او همچنین مدیر عامل شرکت تولید محتوای ویدیویی و پادکست Videobaby Media است و با برندها و ناشران متعددی برای تولید محتوای ویدیویی و صوتی همکاری داشته است.

*آینده فناوری متاورس را چگونه می بینید؟ در چه صنایعی بیشتر می تواند ورود کند؟
متاورس در مرحله بسیار نوپایی است، بنابراین پیش بینی آینده آن دشوار است. در حال حاضر، به نظر می رسد بسیار شبیه چیزی است که بازی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی را به هم پیوند می دهد، اما قرار است در خرده فروشی نیز به کار گرفته شود.

در کوتاه‌مدت، احتمالاً یک چیز جدید است - ارایه اتاق‌های مجازی در سطح پایین ترکه در آن می‌توانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید - اما پس از شروع، می‌تواند مرحله بعدی در رسانه‌های اجتماعی باشد که امکان تعامل مجازی بین مردم مایل‌ها و قاره‌ها را فراهم می‌کند؛ جدا از هم. این پیامدهای بزرگی برای تقریباً تمام صنایعی که مصرف کننده با آن روبرو هستند دارد. خرده فروشان می توانند با مصرف کنندگان تعامل داشته باشند و شاید به آنها اجازه دهند تا به صورت مجازی چیزهایی را امتحان کنند و در نهایت چیزهایی بخرند.

بازی‌ها فوق‌العاده تعاملی و همه‌جانبه خواهند شد، در حالی که بازاریابی می‌تواند به سطح جدیدی ارتقا یابد. نکته جالب این است که چه کسی این امر را تسهیل خواهد کرد؟ فیس بوک می خواهد آنجا باشد، اپل نیز. آمازون نیز احتمالا بازی خواهد کرد. با این حال، چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که یک شرکت فناوری جدید می تواند بازار را در دست بگیرد. فقط تصور کنید بعد از ۲۰ سال دیگر در مورد FANG (فیس بوک، اپل، نتفلیکس و گوگل) صحبت نمی کنیم، بلکه ممکن است از یک غول فناوری دیگر صحبت کنیم؟

*کدام کشورها در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کرده اند؟ در این زمینه پیشرو هستند؟
سرمایه گذاری در حال حاضر در حال افزایش است. تا آنجا که من می دانم، ایالات متحده بیشترین سرمایه گذاری را داشته است، با این حال درصد افزایش سرمایه گذاری در بریتانیا با سرمایه گذاری در شرکت های فناوری واقعیت مجازی ۹۵ درصد در سه سال اتفاق افتاده است،. اما سرمایه‌گذاری به زودی بین‌المللی خواهد شد، زیرا فراجهان، جهانی خواهد شد. اگر در ۲۰ سال آینده، انسان‌هایی در ماه یا مریخ زندگی ‌کنند، شاید خیالی به نظر می‌رسد، اما من معتقدم که در نهایت متاورس مسیری خواهد بود. که همه ارتباطات در سال های آینده انجام می شود.

*متاورس چه تاثیری بر اقتصاد دیجیتال دارد؟
تأثیر متاورس بر اقتصاد دیجیتال می تواند بسیار زیاد باشد. من معتقدم، متاورس همانطور که از اینترنت برای همه ارتباطات و فعالیت‌ها استفاده می‌کند، تأثیر آن کلی خواهد بود. در کوتاه مدت، متاورس چیزی است که در ابتدا مکانی برای شروع بازاریابی برای مصرف کنندگان باهوش فناوری و پیوند دادن برندها و بازی ها خواهد بود. با گذشت زمان، این برندها شروع به فروش در متاورس خواهند کرد - کالاهای مجازی برای شروع، سپس کالاهای واقعی - و در نهایت می‌تواند جایی باشد که رسانه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک و بازاریابی همه با هم همگرا شوند.

* چه تاثیری روی سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال دارد؟
در جایی که هر نوع فروش صورت می گیرد، نقش ارز رمزنگاری شده وجود خواهد داشت. در حال حاضر، با وجود متاورس، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مانند ارزهای رمزنگاری شده با پشتوانه بلاک چین، ابزاری برای پرداخت در متاورس هستند.

این درحالی است هر دو جدید هستند و برای یکدیگر ساخته شده اند. همانطور که متاورس برای تجارت الکترونیک مهم تر و محوری تر می شود، کریپتو احتمالاً ورود میکند. اگر متاورس به خدماتی مانند بخش‌های وب بزرگسالان بپردازد، طبیعتاً رمزنگاری راهی برای پرداخت خواهد بود. در جریان اصلی، همه مکانیسم‌های پرداخت با توجه به نحوه کار در متاورس کار می کنند، بنابراین لزوماً این فقط متعلق به ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha